De B2B marketing trends voor 2025
AI, nog meer privacy wetgeving, nieuwe cookiebanners, meer mogelijkheden op contentgebied. Marketing heeft bepaald niet stil gestaan in 2024. Maar hoe gaat het nu verder?
Hier vind je kennis en inzichten om je grootste marketing gaps te kunnen overbruggen. Onze marketingstrategen hebben tientallen jaren ervaring in (interim-) marketingposities en marketingprojecten. Waardevolle lessen en deskundigheid die we graag delen in blogs, artikelen en longreads.
AI, nog meer privacy wetgeving, nieuwe cookiebanners, meer mogelijkheden op contentgebied. Marketing heeft bepaald niet stil gestaan in 2024. Maar hoe gaat het nu verder?
Door scherpere EU-wetgeving is er nogal wat te doen rondom AVG cookie banners en third-party cookies. Die scherpere wetgeving en de strengere controle daarvan heeft
Het is een tijdje geleden dat de AVG/GDPR-wetgeving in 2018 van kracht werd. Sindsdien word je bij het bezoeken van een website op allerlei manieren
M&A marketing en communicatie krijgt bij een buy & build-strategie vaak geen aandacht. De board maakt zich vooral druk over de interne structuur en organisatie.
2023 was hét jaar van AI, de opkomst en toch ook al snel het settelen ervan. Nu naderen we het einde van het jaar. Dus
Wat speelt er in het hoofd van jouw ideale klant? Als je dat eens wist, dan was het opstellen van een marketingstrategie een stuk makkelijker.
Verzekeringen en assurantiën zijn een klassieke dienst, met een klassieke productopbouw en manier van profileren. Wat kan je doen om je volmacht als FinTech te
Het bijhouden van een marketing key performance indicator, ook wel een marketing KPI genoemd, is een handige manier om grip te houden op jouw (online)
Mond-tot-mond reclame is één van de beste en goedkoopste manieren om meer klanten te genereren. Nu is dat makkelijker dan ooit door online reviews te
Third party cookies zijn de drijvende kracht achter online adverteren. Partijen als Facebook, LinkedIn en Google verzamelen enorme hoeveelheden data over hun gebruikers. In het
Als je werkt met meerdere merken, labels of bv’s, kan het van grote waarde zijn om goed na te denken over je merkarchitectuur. Om te
Wat maakt jouw product, dienst of bedrijf nu echt uniek? Want pas als je dat weet, ben je trotse bezitter van uniciteit en heb je
Een merknaam bedenken is een uitdaging die je op verschillende manieren kunt aanpakken. Je kunt natuurlijk uit de losse pols een merknaam verzinnen, maar je
Waarom het verbeteren van je online vindbaarheid belangrijk is? Simpel; iedereen zoekt online. Per dag zijn er wereldwijd zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten op Google. Onder al die
Met 3,5 miljard zoekopdrachten per dag valt er veel te halen in Google. Het is dan ook van belang dat je vindbaar bent voor de zoekmachines. Wil
Over merkwaarde berekenen is al veel geschreven en nog meer onderzoek naar gedaan. Op basis van eigen onderzoek en onze ervaring als B2B-merkadviseurs, hebben wij
MoM = WoW. Dit stond op een klein schilderijtje dat een collega ooit cadeau aan Hans heeft gegeven. En wow, sinds 1 januari van dit
Waar zitten de gaten in jouw marketing aanpak? In onze online marketing benchmark (de Marketing Gap Scan) beantwoord je 15 stellingen over je commerciële organisatie.
Wel hierom. In een wereld die voortdurend verandert, is het vaak moeilijk om een vooruitstrevend imago te hebben. Een nieuwe merknaam of rebranding is een
Jaarlijks zie je ze weer, de marketing trends voor het komende jaar. Meestal gericht op consumentenmarketing (B2C). Aangezien wij vooral B2B-organisaties helpen hebben we goed
Het belang van online marketing voor B2B-bedrijven is de laatste jaren enorm toegenomen. B2B-sales zijn namelijk sterk verschoven naar online. Het hebben van alleen een
Elk kwartaal sturen we je een update met inspirerende tips, nieuwe marketinginzichten en interessante cases
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.
Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in
Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.