Brand Valuation

Brand Valuation -of merk waardering- vraagt om specifieke kennis. Als je weet welke metrics van invloed zijn op de waarde van je merk, dan kun je deze waarden positief beïnvloeden.

Wij combineren de metrics vanuit de financiële situatie met specifieke marketing metrics.

Waardebepaling van een merk is uitermate geschikt voor accountants, controllers en M&A-specialisten die bedrijfswaarderingen uitvoeren. We stellen je in staat om:

D-reizen brand valuation case

Voor wie is Brand Valuation interessant?

Er kunnen situaties op je pad komen waarbij de waarde van je eigen of een andere onderneming moet worden bepaald. Dat kan zijn omdat je zelf op overnamepad gaat of de verkoop van je bedrijf overweegt, of meerdere vestigingen wilt openen. De waarde van een merk zou een vast onderdeel moeten zijn bij bedrijfswaardebepalingen. 

Het laten taxeren van een merk is vooral interessant voor partijen die taxaties doen voor kopers, verkopers en stakers. En ook voor marketingafdelingen die willen weten welk effect hun inspanningen hebben op het merk waarvoor ze werken. Of voor bedrijven en organisaties die naamsbekendheid hebben verworven en dat merk binnen een bepaalde tijd tot maximale waarde willen vergroten.

Het monitoren van de merkwaarde kan maandelijks, driemaandelijks, halfjaarlijks of jaarlijks worden gedaan.

Hans Dekker - Ministry of Marketing

Meer weten? Vraag het Hans

Professionals in marketing en branding, en zelfs in de financiële wereld, vinden het moeilijk om de waarde van een merk te meten. Daarom heeft Hans veel onderzoek gedaan naar dit onderwerp. 

Tijdens het onderzoek en het ontwikkelen van de calculatie sprak en spreekt Hans met veel professionals op het gebied van M&A’s. Specialisten van EY, Grant Thornton, ETL Accountants en vele anderen.

Alles over B2B-marketing, naming en rebranding