Blogs
Hier vind je kennis en inzichten om je grootste marketing gaps te kunnen overbruggen. Onze marketingstrategen hebben tientallen jaren ervaring in (interim-) marketingposities en marketingprojecten. Waardevolle lessen en deskundigheid die we graag delen in blogs, artikelen en longreads.
Beperk data verlies met server side tagging
Door scherpere EU-wetgeving is er nogal wat te doen rondom AVG cookie banners en third-party cookies. Die scherpere wetgeving en de strengere controle daarvan heeft
Privacy-vriendelijk website data verzamelen, hoe werkt dat?
Het is een tijdje geleden dat de AVG/GDPR-wetgeving bij iedereen de gemoederen bezighield. Toen deze in 2018 van kracht werd, werd je ineens geïnformeerd over
M&A marketing en communicatie: 5 tips voor tijdens en na een overname
M&A marketing en communicatie krijgt bij een buy & build-strategie vaak geen aandacht. De board maakt zich vooral druk over de interne structuur en organisatie.
De vijf B2B marketing trends voor 2024
2023 was hét jaar van AI, de opkomst en toch ook al snel het settelen ervan. Nu naderen we het einde van het jaar. Dus
Een killer persona opstellen: inclusief ready-to-use vragenlijst
Wat speelt er in het hoofd van jouw ideale klant? Als je dat eens wist, dan was het opstellen van een marketingstrategie een stuk makkelijker.
De volmacht als FinTech? Drie kansen die je moet benutten
Verzekeringen en assurantiën zijn een klassieke dienst, met een klassieke productopbouw en manier van profileren. Wat kan je doen om je volmacht als FinTech te
Marketing KPI slim en efficiënt tracken
Het bijhouden van een marketing key performance indicator, ook wel een marketing KPI genoemd, is een handige manier om grip te houden op jouw (online)
Online reviews verzamelen: een checklist om jou op weg te helpen
Mond-tot-mond reclame is één van de beste en goedkoopste manieren om meer klanten te genereren. Nu is dat makkelijker dan ooit door online reviews te
Help, third party cookies verdwijnen!
Third party cookies zijn de drijvende kracht achter online adverteren. Partijen als Facebook, LinkedIn en Google verzamelen enorme hoeveelheden data over hun gebruikers. In het
Merkarchitectuur voor B2B-bedrijven
Als je werkt met meerdere merken, labels of bv’s, kan het van grote waarde zijn om goed na te denken over je merkarchitectuur. Om te
In 6 stappen naar Unique Selling Point (USP) + voorbeelden
Wat maakt jouw product, dienst of bedrijf nu echt uniek? Want pas als je dat weet, ben je trotse bezitter van uniciteit en heb je
Merknaam bedenken: zo doen we dat
Een merknaam bedenken is een uitdaging die je op verschillende manieren kunt aanpakken. Je kunt natuurlijk uit de losse pols een merknaam verzinnen, maar je
Je online vindbaarheid verbeteren met Google? Dit zijn de basics voor B2B-bedrijven!
Waarom het verbeteren van je online vindbaarheid belangrijk is? Simpel; iedereen zoekt online. Per dag zijn er wereldwijd zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten op Google. Onder al die
Beter gevonden worden in Google: de basics van zoekmachine optimalisatie
Met 3,5 miljard zoekopdrachten per dag valt er veel te halen in Google. Het is dan ook van belang dat je vindbaar bent voor de zoekmachines. Wil
Merkwaarde berekenen (brand equity)
Over merkwaarde berekenen is al veel geschreven en nog meer onderzoek naar gedaan. Op basis van eigen onderzoek en onze ervaring als B2B-merkadviseurs, hebben wij
10 jaar Ministry of Marketing
MoM = WoW. Dit stond op een klein schilderijtje dat een collega ooit cadeau aan Hans heeft gegeven. En wow, sinds 1 januari van dit
Online marketing benchmark van commercieel Nederland
Waar zitten de gaten in jouw marketing aanpak? In onze online marketing benchmark (de Marketing Gap Scan) beantwoord je 15 stellingen over je commerciële organisatie.
Een nieuwe merknaam of identiteit, waarom zou je?
Wel hierom. In een wereld die voortdurend verandert, is het vaak moeilijk om een vooruitstrevend imago te hebben. Een nieuwe merknaam of rebranding is een
B2B marketing trends 2022
Jaarlijks zie je ze weer, de marketing trends voor het komende jaar. Meestal gericht op consumentenmarketing (B2C). Aangezien wij vooral B2B-organisaties helpen hebben we goed
Online leads genereren, zo creëer je een sterke strategie
Het belang van online marketing voor B2B-bedrijven is de laatste jaren enorm toegenomen. B2B-sales zijn namelijk sterk verschoven naar online. Het hebben van alleen een
Rebranding business case, met handige checklist
Hoe bouw je een sterke business case op voor je rebrandingproject? We delen een checklist met de belangrijkste metrics. Voor veel kleinere bedrijven is rebranding
Aanmelden Ministry of Marketing Quarterly
Elk kwartaal sturen we je een update met inspirerende tips, nieuwe marketinginzichten en interessante cases