Marketingmethodes en -tools
De marketing gap ziet er voor iedere organisatie anders uit. Misschien heb je zelf al een goed beeld van welke activiteiten jouw bedrijf tractie kunnen geven. We hebben een eigen aanpak waarbij we bestaande en eigen marketing tools en modellen gebruiken. Hieronder leggen we per methode uit hoe we het aanpakken en wat je kunt verwachten.
B2B Customer Journey
Hoe komen nieuwe klanten bij je ‘binnen’? Wat zoeken zij en wat vinden zij bij jullie? Je doelgroep komt op allerlei manieren en momenten in
Branding en Marketing
Branding, wat is het en waarom zou je daarin willen investeren? Het antwoord op deze twee vragen is simpel. Je bedrijf vertegenwoordigt een bepaalde waarde.
Concurrentieanalyse
Met een goed uitgevoerde concurrentieanalyse weet je waar jullie staan ten opzichte van jullie directe en indirecte concurrenten. Wij doen grondig onderzoek op o.a. SEO
Contentmanagement
Contentmanagement is de overkoepelende term waarmee we het maken, beheren en online van content bedoelen. Content staat daarbij dan weer voor de inhoud. Denk bijvoorbeeld
Interim Brand Management
Heeft jouw organisatie behoefte aan tijdelijk brand management? Iemand die de kar écht trekt en je merkpositionering naar de next level brengt? Of is er
Marktanalyse
Een periodieke marktanalyse is belangrijk om je marketingstrategie scherp te houden. Om efficiënt te kunnen (blijven) groeien in afzet heb je inzicht nodig in je
Mergers & Acquisitions (M&A)
Je onderneming laten groeien kun je op verschillende manieren doen. Naast autonome groei worden vaak bedrijfsovernames of fusies gedaan om nog sneller te kunnen groeien.
Positioneren
Positioneren, een veel gehoorde marketingterm die niet altijd even goed begrepen wordt. Wat wordt er eigenlijk mee bedoeld? En belangrijker nog, hoe doe je het?
Projectmanagement
Projectmanagement is een kunst op zich. Of je nu werkt aan de herpositionering van je organisatie, de lancering van een product of dienst of het
Rebranding stappenplan
Veranderen van naam of identiteit doe je nooit zomaar. Daarachter ligt een goed doordachte positioneringsstrategie die goed past bij de nieuwe richting van het bedrijf.
Social advertising
Facebook, LinkedIn, Instagram. Via social advertising kun je in potentie een groot bereik realiseren onder je doelgroep. Maar waar zit je doelgroep en hoe spreek
Stakeholder Analyse
Bij veranderingen in je organisatie moet je rekening houden met het effect ervan op je stakeholders. Met onze Stakeholder Analyse brengen wij voor je in
SWOT-analyse
De SWOT-analyse is een beproefde methode om een goed beeld te krijgen van waar je staat als organisatie. Hiermee breng je in kaart welke zaken
Website & Content Analyse
Vermoed je dat er op jullie website ruimte voor verbetering is maar twijfel je over welke stappen je het beste kunt nemen? Een Website & Content
Website Optimalisatie
Heb je ideeën over hoe je website opgebouwd moet zijn en wat hij moet doen? Of wil je aanbevelingen uit de Website & Content Analyse
Waardoor komt je droom niet overeen met de harde realiteit? In onze Reality Check beoordelen we jouw organisatie op 12 belangrijke marketingwaarden van ons Marketing Performance Model©. Daarbij gebruiken we onder anderen onderstaande tools en methodes.
Website & Content Analyse
Vermoed je dat er op jullie website ruimte voor verbetering is maar twijfel je over welke stappen je het beste kunt nemen? Een Website & Content
Marktanalyse
Een periodieke marktanalyse is belangrijk om je marketingstrategie scherp te houden. Om efficiënt te kunnen (blijven) groeien in afzet heb je inzicht nodig in je
Concurrentieanalyse
Met een goed uitgevoerde concurrentieanalyse weet je waar jullie staan ten opzichte van jullie directe en indirecte concurrenten. Wij doen grondig onderzoek op o.a. SEO
SWOT-analyse
De SWOT-analyse is een beproefde methode om een goed beeld te krijgen van waar je staat als organisatie. Hiermee breng je in kaart welke zaken
Stakeholder Analyse
Bij veranderingen in je organisatie moet je rekening houden met het effect ervan op je stakeholders. Met onze Stakeholder Analyse brengen wij voor je in
Met deze sprong dichten we het gat tussen je dromen en de realiteit. We geven je het verhaal, de tools en KPI’s om structurele groei te stimuleren. Onder anderen met onderstaande tools en methodes ontwikkelen we een sterke Go To Market-strategie.
Rebranding stappenplan
Veranderen van naam of identiteit doe je nooit zomaar. Daarachter ligt een goed doordachte positioneringsstrategie die goed past bij de nieuwe richting van het bedrijf.
Mergers & Acquisitions (M&A)
Je onderneming laten groeien kun je op verschillende manieren doen. Naast autonome groei worden vaak bedrijfsovernames of fusies gedaan om nog sneller te kunnen groeien.
Positioneren
Positioneren, een veel gehoorde marketingterm die niet altijd even goed begrepen wordt. Wat wordt er eigenlijk mee bedoeld? En belangrijker nog, hoe doe je het?
We willen natuurlijk graag bijdragen aan de uitvoering van de Go To Market-strategie. Dit stelt ons in staat om de marketingplannen te meten en te verfijnen en om de uitvoering te verbeteren. We kunnen onder anderen op onderstaande manieren ondersteunen.
Contentmanagement
Contentmanagement is de overkoepelende term waarmee we het maken, beheren en online van content bedoelen. Content staat daarbij dan weer voor de inhoud. Denk bijvoorbeeld
Website Optimalisatie
Heb je ideeën over hoe je website opgebouwd moet zijn en wat hij moet doen? Of wil je aanbevelingen uit de Website & Content Analyse
Social advertising
Facebook, LinkedIn, Instagram. Via social advertising kun je in potentie een groot bereik realiseren onder je doelgroep. Maar waar zit je doelgroep en hoe spreek
Interim Brand Management
Heeft jouw organisatie behoefte aan tijdelijk brand management? Iemand die de kar écht trekt en je merkpositionering naar de next level brengt? Of is er
Projectmanagement
Projectmanagement is een kunst op zich. Of je nu werkt aan de herpositionering van je organisatie, de lancering van een product of dienst of het