Unieke, bewezen aanpak

Door jarenlange ervaring binnen tech scale-ups en bij M&A’s hebben we een eigen, effectieve aanpak ontwikkeld. We vinden de sweet-spots van deze organisaties en vertalen deze naar effectieve marketing en communicatie.

Binnen zes maanden verbeteren we je marketing en communicatie performance zodat jij kunt versnellen.

Gegarandeerd!

Last van liquiditeitsproblemen of een zaagtandeffect in je omzet

We werken met de LEAN marketing methode

LEAN Marketing Methode - Ministry of Marketing

Door te werken volgens LEAN marketing methode ontdekken we vroeg in onze samenwerking concrete kansen in het verbeteren van jullie marketingperformance. Daardoor zie je direct resultaat. Samen doorlopen we in drie maanden de stappen Reality Check en Strategy Leap. Daarna gaan we de uitvoering in met onze Execution Power. Op deze pagina lees je meer over deze fases.

Met onze aanpak krijg je:

Je marketing uitdaging in drie fasen 

Product/dienst

Wat is je aanbod? Wat is de mate van differentiatie, diversificatie en vernieuwing? En is er ruimte voor cross-, deep- en up-sell?

Ontdek je Marketing Gap

Price

Is er nagedacht over de prijsstelling? En is deze getoetst? Is er voldoende marge? En is er een voor de cliënt logische prijsopbouw?

Ontdek je Marketing Gap

Platform (plaats)

Passen de kanalen/middelen waar het product of de dienst wordt aangeboden bij je doelgroep? Is er nagedacht over directe en indirecte (affiliates, resellers) distributie?

Ontdek je Marketing Gap

Promotion

Is er een duidelijke boodschap en strategie voor de communicatie naar de markt? Wordt er rekening gehouden met de verschillende fasen van de customer journey?

Ontdek je Marketing Gap

Proposition

Wat zijn de beloftes die worden gemaakt vanuit het merk en vanuit het product of dienst zelf? Zijn ze aantrekkelijk? En maak je ze waar?

Ontdek je Marketing Gap

Portfolio

Hoe is de klant-/opdrachtenportefeuille samengesteld? En past die nog wel bij de ambities? Zijn er klanten waar je meer of juist minder mee zou moeten doen?

Ontdek je Marketing Gap

Partnership

Zijn bestaande samenwerkingen zorgvuldig gekozen? Passen ze bij de ambities? En zijn er nieuwe partners te bedenken waarmee je het verschil kan maken?

Ontdek je Marketing Gap

Presentation

De presentatie van de gehele organisatie. Hoe kom je over op bezoekers van jebedrijf, op werklocaties, en ook natuurlijk online? Elke P kan hier invloed op hebben.

Ontdek je Marketing Gap

Purpose

Waarom doe je wat je doet? Wat is de maatschappelijke relevantie? En welke doelen en doelstellingen zijn er te definiëren?

Ontdek je Marketing Gap

People

Zijn de kernwaarden bekend en worden ze uitgedragen? Worden klanten eenduidig te woord gestaan? Wat is de onderlinge (sociale) cultuur?

Ontdek je Marketing Gap

Process

Welke organisatorische en verkooptechnische processen zijn er? En zijn er duidelijke afspraken over gemaakt, afgestemd en gedeeld met personeel?

Ontdek je Marketing Gap

Perception

Er is niet één werkelijkheid. Zijn er belemmeringen of overtuigingen die een vertragend of versnellend effect (kunnen) hebben op de ambities?

Ontdek je Marketing Gap

Reality Check

Onderzoek naar jullie huidige en gewenste situatie

Onze samenwerking begint met het Marketing Performance Assessment, een analyse van jullie commerciële organisatie aan de hand van ons Marketing Performance Model©. De uitkomsten hiervan zetten we af tegen een concurrentieanalyse en de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt. Met doelgroeponderzoek brengen we ondertussen de belangrijkste pijnpunten en triggers in kaart. Samen zorgt dit voor een aantal strategische richtingen op basis waarvan we keuzes kunnen maken in de Strategy Leap. Met de volgende analyses leggen we de basis voor een sterk merk:

  • Marketing Performance Assessment
  • Concurrentieanalyse
  • Marktanalyse (trends & ontwikkelingen)
  • Buyer Journey & persona onderzoek
  • Strategische opties

Lopende en afgeronde opdrachten:

Do-It-Yourself Dashboard

Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in

  • Google advertising (SEA),
  • SEO en op welke woorden je site wordt gevonden
  • Social Media resultaten.

Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.