Begin 2017 is de hypothecaire markt verrijkt met het lanceren van een nieuw merk. Een dienstverlener die het net even anders doet: Freek. Freek helpt mensen niet alleen aan de beste hypotheek, maar zorgt ook nog eens voor hun hypotheek, de hele looptijd lang.
In 12 maanden van pitch tot lanceren van het merk
Na onze winnende pitch begin 2016 kregen Ministry of Marketing en Studio Ruig van vier oud-franchisenemers van De Hypotheekshop de opdracht om de nieuwe franchiseformule verder uit te werken en te ontwikkelen. Begin 2017 konden we het merk ‘Freek, zorgt voor je hypotheek’ succesvol in de markt lanceren. In de periode van oktober tot en met december 2016 is de website gecreëerd, zijn er video’s, foto’s en drukwerk gerealiseerd en zijn de gevels van de eerste 7 vestigingen voorzien van het nieuwe logo met pay-off. De interieurs zijn voorzien van stijlvolle branded signing. Er zijn op dit moment zeven Freek-vestigingen in en rond de Randstad: in Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Bodegraven, IJsselstein, Noordwijk, Voorhout en Zaandam. Met lokale campagnes is Freek daar zeer gericht in de markt gezet.
Tekst gaat verder onder afbeelding.
De identiteit van Freek
De hypothecaire markt werkt al jarenlang in grote lijnen op dezelfde manier: tijdens het afsluiten van een hypotheek is er veel ruimte voor advies en hulp, maar wanneer het allemaal in kannen en kruiken is blijft het stil. Daar brengt het lanceren van het merk Freek verandering in. Freek wacht niet af, hij zorgt voor je hypotheek. Van afsluiten tot de laatste aflossing. Freek biedt veel gemak online en leidt je naar de juiste hypotheek. Daarna blijft Freek gedurende de hele looptijd bij je door jaarlijks te vragen of er veranderingen in je leven hebben plaatsgevonden die van invloed kunnen zijn op je hypotheek. Hij staat voor hoogwaardige persoonlijke service. Freek is oprecht geïnteresseerd, persoonlijk, proactief en loyaal. Net zo benaderbaar als een goede buur. De visuele identiteit van Freek onderstreept deze eigenschappen en heeft een authentiek en toegankelijk karakter gekregen.
Marktonderzoek leidde naar Freek
Tijdens het analyseren van de markt ontdekten we onder andere dat consumenten graag een persoonlijke en oprechte verbinding met hun hypotheekadviseur zoeken. En dat consumenten het liefst proactief worden meegenomen tijdens veranderingen in hun leven en inzichtelijk krijgen welk effect deze veranderingen hebben op hun hypotheek. Ook kwam naar voren dat een echte naam vertrouwen wekt, dat consumenten zelf graag de regie houden en gemakkelijk advies willen kunnen inwinnen. Vrouwen bleken voor meer dan 85% beslissend zijn in het kiezen, kopen en bouwen van de woning. Op deze wetenschap is Freek ontwikkeld.