Rebranding juridisch adviesbureau Jurable

Rebranding juridisch adviesbureau Jurable Bestemmingsplanbezwaar

Al sinds 2016 werken wij samen met de juristen van Jurable (voorheen Bestemmingsplanbezwaar), met mooie resultaten (zie de vorige case). Na jaren van omzetgroei was het in 2019 tijd voor een volgende stap voor het merk: een nieuwe merknaam.

Waarom een rebranding?

In 2014 is Bestemmingsplanbezwaar gestart als onderdeel van Advocatenkantoor Zwinkels. Oprichter Juliette Zwinkels signaleerde dat complexe regelgeving veel bouwprojecten in de kiem smoort. Door ingewikkelde wetgeving in begrijpelijke taal uit te leggen kun je duidelijke juridische argumentatie en beleidsmatige onderbouwing in de presentatie van een bouwplan opnemen. Dat vergroot de kans dat je een vergunning krijgt.

De naam Bestemmingsplanbezwaar was beschrijvend voor dit verhaal. Daarmee hielp de naam het bedrijf door de startup fase heen. Inmiddels adviseert Jurable echter allang niet meer alleen over bestemmingsplannen. Het gaat over veel meer aspecten van projectontwikkeling, waardoor de naam de lading niet meer dekt. Daarnaast zorgt het woord ‘bezwaar’ voor een negatieve connotatie. Terwijl de toegevoegde waarde van het kantoor juist draait om het mogelijk maken van ingewikkelde bouwplannen. Een positieve insteek dus.

Wat tot slot ook meespeelde is dat op 1 januari 2021 de Omgevingswet in werking zou treden. Ook al is dit inmiddels uitgesteld tot 1 januari 2022, deze wet gaat de huidige wetgeving rond ruimtelijke ordening en omgevingsrecht vervangen. Daardoor zal het bestemmingsplan zal verdwijnen en raakt de naam Bestemmingsplanbezwaar achterhaald.

Om deze redenen hebben we in 2019 besloten het merk Bestemmingsplanbezwaar te veranderen naar Jurable.

Rebranding juridisch adviesbureau Jurable, voorheen Bestemmingsplanbezwaar

Waarom de naam Jurable?

Over de jaren zijn de mensen achter Jurable koplopers geworden in hun vakgebied. Ze zijn absolute specialisten in het mogelijk maken van bouwprojecten. Dat doen ze door de procedurele weg naar een vergunning inzichtelijk en voorspelbaar te maken.

Wij bedachten een naam die dat verbeeldt. Jurable begint met de eerste drie letters van ‘juridisch’ of ‘jurist’. Vervolgens komen de overige vier letters van het Engelse ‘able’. Dat is te vertalen naar bijvoorbeeld ‘geschikt’, ‘competent’, ‘bekwaam’, ‘vaardig’ of ‘de mogelijkheid hebben om’. Wat een mooi knikje is naar de kennis die Jurable bezit.

Waar Bestemmingsplanbezwaar een beschrijvende naam was, is Jurable abstracter. Dat is een bewuste keuze. De naam is namelijk ook te lezen als: “You’re able”. Want het advies en het werk van Jurable stelt klanten in staat om hun bouwproject te verwezenlijken. De naam associeert op een onbewust niveau ook met ‘durable‘, oftewel duurzaam.

Zoeken jullie ook een nieuwe positionering en/of merknaam? Neem contact op.

Alles over B2B-marketing, naming en rebranding

Do-It-Yourself Dashboard

Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in

  • Google advertising (SEA),
  • SEO en op welke woorden je site wordt gevonden
  • Social Media resultaten.

Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.