Unieke, bewezen aanpak
Door jarenlange ervaring binnen tech scale-ups en bij M&A’s hebben we een eigen, effectieve aanpak ontwikkeld. We vinden de sweet-spots van deze organisaties en vertalen deze naar effectieve marketing en communicatie.
Binnen zes maanden verbeteren we je marketing en communicatie performance zodat jij kunt versnellen.
Gegarandeerd!
We werken met de LEAN marketing methode
Door te werken volgens LEAN marketing methode ontdekken we vroeg in onze samenwerking concrete kansen in het verbeteren van jullie marketingperformance. Daardoor zie je direct resultaat. Samen doorlopen we in drie maanden de stappen Reality Check en Strategy Leap. Daarna gaan we de uitvoering in met onze Execution Power. Op deze pagina lees je meer over deze fases.
Met onze aanpak krijg je:
- Een pragmatisch marketingplan
- Positionering en Distributie-strategie met KPI's
- Hands-on ondersteuning
- Binnen 3 maanden zichtbaar resultaat
Je marketing uitdaging in drie fasen
Product/dienst
Wat is je aanbod? Wat is de mate van differentiatie, diversificatie en vernieuwing? En is er ruimte voor cross-, deep- en up-sell?
Ontdek je Marketing GapPrice
Is er nagedacht over de prijsstelling? En is deze getoetst? Is er voldoende marge? En is er een voor de cliënt logische prijsopbouw?
Ontdek je Marketing GapPlatform (plaats)
Passen de kanalen/middelen waar het product of de dienst wordt aangeboden bij je doelgroep? Is er nagedacht over directe en indirecte (affiliates, resellers) distributie?
Ontdek je Marketing GapPromotion
Is er een duidelijke boodschap en strategie voor de communicatie naar de markt? Wordt er rekening gehouden met de verschillende fasen van de customer journey?
Ontdek je Marketing GapProposition
Wat zijn de beloftes die worden gemaakt vanuit het merk en vanuit het product of dienst zelf? Zijn ze aantrekkelijk? En maak je ze waar?
Ontdek je Marketing GapPortfolio
Hoe is de klant-/opdrachtenportefeuille samengesteld? En past die nog wel bij de ambities? Zijn er klanten waar je meer of juist minder mee zou moeten doen?
Ontdek je Marketing GapPartnership
Zijn bestaande samenwerkingen zorgvuldig gekozen? Passen ze bij de ambities? En zijn er nieuwe partners te bedenken waarmee je het verschil kan maken?
Ontdek je Marketing GapPresentation
De presentatie van de gehele organisatie. Hoe kom je over op bezoekers van jebedrijf, op werklocaties, en ook natuurlijk online? Elke P kan hier invloed op hebben.
Ontdek je Marketing GapPurpose
Waarom doe je wat je doet? Wat is de maatschappelijke relevantie? En welke doelen en doelstellingen zijn er te definiëren?
Ontdek je Marketing GapPeople
Zijn de kernwaarden bekend en worden ze uitgedragen? Worden klanten eenduidig te woord gestaan? Wat is de onderlinge (sociale) cultuur?
Ontdek je Marketing GapProcess
Welke organisatorische en verkooptechnische processen zijn er? En zijn er duidelijke afspraken over gemaakt, afgestemd en gedeeld met personeel?
Ontdek je Marketing GapPerception
Er is niet één werkelijkheid. Zijn er belemmeringen of overtuigingen die een vertragend of versnellend effect (kunnen) hebben op de ambities?
Ontdek je Marketing GapReality Check
Onderzoek naar jullie huidige en gewenste situatie
Onze samenwerking begint met het Marketing Performance Assessment, een analyse van jullie commerciële organisatie aan de hand van ons Marketing Performance Model©. De uitkomsten hiervan zetten we af tegen een concurrentieanalyse en de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt. Met doelgroeponderzoek brengen we ondertussen de belangrijkste pijnpunten en triggers in kaart. Samen zorgt dit voor een aantal strategische richtingen op basis waarvan we keuzes kunnen maken in de Strategy Leap. Met de volgende analyses leggen we de basis voor een sterk merk:
- Marketing Performance Assessment
- Concurrentieanalyse
- Marktanalyse (trends & ontwikkelingen)
- Buyer Journey & persona onderzoek
- Strategische opties
Strategy Leap
Ontwikkeling van de merkidentiteit en marketingstrategie
- Kernwaarden en merkwaarden
- Positioning story en eventuele (re)naming
- Proposities
- Leadgeneratie en tooling
- Vaststellen must-win-battles
- Go-to-market strategie
Execution Power
Uitvoeren van de go-to-market strategie
In deze fase operationaliseren we de ontwikkelde strategieën en tactieken uit de Strategy Leap. In overleg bepalen we samen wat jullie zelf kunnen en waar ondersteuning vanuit Ministry of Marketing nodig is. We blijven hoe dan ook betrokken, zodat we de strategie én uitvoering doorlopend kunnen meten en optimaliseren. In deze fase gaat onze rol over:
- Invulling middelen- en mediamix op basis van het REAN-model
- Selectie van partners en leveranciers
- Interim marketing of project managament
- Actieve (online) marketing ondersteuning
Reality Check
Onderzoek naar jullie huidige en gewenste situatie
Onze samenwerking begint met een assessment van jullie commerciële organisatie aan de hand van ons Marketing Performance Model©. De uitkomsten hiervan zetten we af tegen een concurrentieanalyse en de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt. Met doelgroeponderzoek brengen we ondertussen de belangrijkste pijnpunten en triggers in kaart. Samen zorgt dit voor een aantal strategische richtingen op basis waarvan we keuzes kunnen maken in de Strategy Leap. Met de volgende analyses leggen we de basis voor een sterk merk
- Assessment Marketing Performance
- Concurrentieanalyse
- Marktanalyse (trends & ontwikkelingen)
- Buyer Journey & persona onderzoek
- Strategische opties
Strategy Leap
Ontwikkeling van de merkidentiteit en marketingstrategie
- Kernwaarden en merkwaarden
- Positioning story en eventuele (re)naming
- Proposities
- Leadgeneratie en tooling
- Vaststellen must-win-battles
- Go-to-market strategie
Execution Power
Uitvoeren van de go-to-market strategie
In deze fase operationaliseren we de ontwikkelde strategieën en tactieken uit de Strategy Leap. In overleg bepalen we samen wat jullie zelf kunnen en waar ondersteuning vanuit Ministry of Marketing nodig is. We blijven hoe dan ook betrokken, zodat we de strategie én uitvoering doorlopend kunnen meten en optimaliseren. In deze fase gaat onze rol over:
- Invulling middelen- en mediamix op basis van het REAN-model
- Selectie van partners en leveranciers
- Interim marketing of project managament
- Actieve (online) marketing ondersteuning