Commercial M&A Consultants

Waardevermeerdering en risicoafname

Onze Commercial M&A Consultants zijn experts in commerciële integratie en hr-communicatie in de M&A wereld. We zetten in op waardevermeerdering en risicoverlaging aan de commerciële kant van jouw bedrijf of organisatie. 

Wij doen Brand Due Diligence, Commercial Due Diligence en Commercial Post Merger Integrations (PMI), zodat jouw commerciële organisatie binnen 100 dagen zeer effectief is.

Commercial M&A Consultants - Ministry of Marketing
Commercial M&A Consultants - Ministry of Marketing

Commercial Due Diligence 

Ervaren Commercial M&A Consultants voor bedrijfsovernames

Wist je dat 25 tot 30% van de werknemers overweegt de werkgever te verlaten na overname? Met onze bewezen aanpak reduceren we dit percentage tot 15% of lager. Daarbij zorgen we voor waardevermeerdering van je merk, marketing en sales.

Wij brengen ruim 70 jaar ervaring op het gebied van merkontwikkeling, marketing, business development, sales en communicatie. Deze ervaring hebben we opgedaan bij onder andere McKinsey, EY, Logica PLC, Menzis, Eneco eMobility, Interstellar Group, Projective Group en Avans Hogeschool.

De kennis die we hebben opgedaan bij grotere organisaties nemen we mee naar midden- en grootbedrijf.

Ministry of Marketing heeft ons geholpen scherpte te krijgen in onze visie, missie en kernwaarden. Samen maakten we ze concreet, ambitieus en haalbaar. Het was nieuw voor de organisatie en leidde tot meer focus en richting, zowel voor medewerkers als klanten. Dit heeft mij goed geholpen om koers te houden.
Roland van der Post
Oud-CEO GMP+ International

Meer weten? Vraag het Hans

  • Een snelle denker.
  • Streeft naar continue verbetering.
  • Focus op het verbeteren van marketing en sales.
  • >25 jaar ervaring in leiderschap, strategie en executie.

M&A marketing en communicatie: 5 tips voor tijdens en na een overname

Rondom overnames krijgen marketing, sales en communicatie vaak niet die aandacht die het verdient. De board maakt zich vooral druk over de interne structuur en organisatie. Wat mist is dat er ook gecommuniceerd moet worden. Heel veel gecommuniceerd. Maar wanneer deel je wat, en via welk middel of kanaal?

In een artikel geven we je 5 tips over communicatie, medewerker-activatie, marketing en sales voor tijdens en na een overname.

Do-It-Yourself Dashboard

Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in

  • Google advertising (SEA),
  • SEO en op welke woorden je site wordt gevonden
  • Social Media resultaten.

Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.