Blogs
Hier vind je kennis en inzichten om je grootste marketing gaps te kunnen overbruggen. Onze marketingstrategen hebben tientallen jaren ervaring in (interim-) marketingposities en marketingprojecten. Waardevolle lessen en deskundigheid die we graag delen in blogs, artikelen en longreads.

Merkarchitectuur voor B2B-bedrijven
Als je werkt met meerdere merken, labels of bv’s, kan het van grote waarde zijn om goed na te denken over je merkarchitectuur. Om te

In 6 stappen naar Unique Selling Point (USP) + voorbeelden
Wat maakt jouw product, dienst of bedrijf nu echt uniek? Want pas als je dat weet, ben je trotse bezitter van uniciteit en heb je

Merknaam bedenken: zo doen we dat
Een merknaam bedenken is een uitdaging die je op verschillende manieren kunt aanpakken. Je kunt uit de losse pols een merknaam verzinnen, maar het kan

Je online vindbaarheid verbeteren met Google? Dit zijn de basics voor B2B-bedrijven!
Waarom het verbeteren van je online vindbaarheid belangrijk is? Simpel; iedereen zoekt online. Per dag zijn er wereldwijd zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten op Google. Onder al die

Beter gevonden worden in Google: de basics van zoekmachine optimalisatie
Met 3,5 miljard zoekopdrachten per dag valt er veel te halen in Google. Het is dan ook van belang dat je vindbaar bent voor de zoekmachines. Wil

Merkwaarde berekenen (brand equity)
Over merkwaarde berekenen is al veel geschreven en nog meer onderzoek naar gedaan. Op basis van eigen onderzoek en onze ervaring als B2B-merkadviseurs, hebben wij

10 jaar Ministry of Marketing
MoM = WoW. Dit stond op een klein schilderijtje dat een collega ooit cadeau aan Hans heeft gegeven. En wow, sinds 1 januari van dit

Online marketing benchmark van commercieel Nederland
Waar zitten de gaten in jouw marketing aanpak? In onze online marketing benchmark (de Marketing Gap Scan) beantwoord je 15 stellingen over je commerciële organisatie.

Een nieuwe merknaam of identiteit, waarom zou je?
Wel hierom. In een wereld die voortdurend verandert, is het vaak moeilijk om een vooruitstrevend imago te hebben. Een nieuwe merknaam of rebranding is een

B2B marketing trends 2022 (en daarna)
Jaarlijks zie je ze weer, de marketing trends voor het komende jaar. Meestal gericht op consumentenmarketing (B2C). Aangezien wij vooral B2B-organisaties helpen hebben we goed

Een lead genererend platform, wat is het en wat komt er bij kijken?
Iedere organisatie heeft een website. Sinds de corona-crisis is het belang van online marketing voor B2B-bedrijven enorm toegenomen. Dat komt omdat het vinden en bezoeken

Rebranding business case, met handige checklist
Hoe bouw je een sterke business case op voor je rebrandingproject? We delen een checklist met de belangrijkste metrics. Voor veel kleinere bedrijven is rebranding

Rebranding na overname of fusie?
Overweeg je een rebranding na een overname of fusie? We delen de vier belangrijkste factoren waarmee je rekening moet houden. Je onderneming kun je op

Goede B2B marketingstrategie? Verdiep je in je prospect!
Het effect van branding en brand awareness op de consumentenmarkt is inmiddels uitgekauwd, maar het effect hiervan op de B2B-marketingstrategie blijft al jaren onderbelicht. Daarom

Marketing Performance Model ©: de ideale B2B marketing mix bevat 12 P’s, verdeeld over 3 clusters
Heb je je wel eens afgevraagd waarom jouw klanten jullie product of dienst afnemen, en niet die van de concurrent? Of waarom je bepaalde doelgroepen

Pijnpunten, oorzaken en oplossingen bij digitale transformatie
Op Marketingfacts publiceerden wij in 2019 een artikel over ons onderzoek naar hoe onze relaties relevant blijven voor de dag van overmorgen. Digitale transformatie heeft

Perceptie stuurt onze besluitvorming
Op Marketingfacts publiceerden wij een artikel over Perceptie. Onze collega Marieke Hendrix schreef dat niet onze ratio, maar onze emoties bepalen of we iemand vertrouwen

Marketing strategisch inrichten, waarom zou je?
Marketing strategisch inrichten wordt steeds belangrijker en wel hierom. In de snel veranderende wereld van digitale transformatie verandert ook marketing in een hoog tempo. Maar

Anticyclisch investeren in waardeproposities
Anticyclisch investeren in de waardeproposities van je bedrijf, waarom zou je? Het gaat lekker toch? De economie draait er lustig op los. Markten lijken oververhit,

Trends en marktontwikkelingen
Je denkt de laatste trends en marktontwikkelingen binnen jou eigen markt te kennen, maar is dat ook zo? En weet je welke ontwikkeling jouw doelmarkt

Wat is employer branding?
In meerdere branches is de afgelopen jaren een verschuiving zichtbaar op de arbeidsmarkt. Waar eerder het online zetten van een vacature al zorgde voor vele
Ontvang ieder kwartaal interessante marketing tips en updates.
Elk kwartaal sturen we je een update met inspirerende tips, nieuwe marketinginzichten en interessante cases