Interim Brand Management

Heeft jouw organisatie behoefte aan tijdelijk brand management? Iemand die de kar écht trekt en je merkpositionering naar de next level brengt? Of is er een projectleider nodig die de (her)positionering of rebranding kan begeleiden? Wij zorgen voor de snelle inzet van een passende interim-professional.

Brede interim ervaring

Branding en rebranding adviezen en projecten hebben we onder andere gedaan voor (in chronologische volgorde):

Verschil tussen huisstijl bewaking en brand management

Huisstijlbewaking en brand management zijn begrippen die iedere ondernemer wel kent, maar waar men onbekend is met de verschillen. Eenvoudig gezegd wordt bij brand management technieken gebruikt om de emotionele binding tussen het bedrijf en de afnemers te versterken. Dat kan bijvoorbeeld door de waargenomen waarde van een product te verhogen.

Om een succesvol merk op te bouwen is het belangrijk dat het oprecht en authentiek overkomt, zodat klanten hetzelfde gevoel bij het merk krijgen.

Daarbij hoort ook een eenduidige huisstijl. Dat zijn alle communicatie uitingen die namens het merk worden ingezet om herkenbaarheid te creëren. Daarop worden logo, kleur, beeld, typografie en lay-out consistent gebruikt.

Doorgewinterde interim professionals

We zijn op ons best in organisaties die een (leidinggevende) specialist missen voor het implementeren van strategische keuzes en het begeleiden van herpositionerings- en aanpassingstrajecten. Onze interim brand managers zijn een ideaal klankbord voor direct en managementteams, weten projectteams op gang te brengen en brengen een project tot een goed einde. Ze opereren in bijvoorbeeld de volgende rollen:

  • brand manager
  • communicatieadviseur
  • verandermanager
  • projectmanager
  • etc.

Onze ervaring als interim marketing- en communicatieprofessionals hebben we opgedaan bij onder anderen Achmea, Cendris, KPMG Consulting, McKinsey & Company, Ortec, PostNL en Reed Business. Dankzij deze uitgebreide en brede ervaring weten we onze specialisten zich snel volledig op de hoogte te brengen van de specifieke situatie en binnen korte tijd voor resultaat te zorgen.

Do-It-Yourself Dashboard

Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in

  • Google advertising (SEA),
  • SEO en op welke woorden je site wordt gevonden
  • Social Media resultaten.

Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.