Met een zeer succesvolle campagne van het nieuwe merk Projective Group, hebben we een vette ROI gerealiseerd. In deze case lees je hoe we dat deden.
De afgelopen jaren zijn Charco & Dique, Enigma Consulting, Mastermind Consulting overgenomen door Projective. Medio 2023 zijn de genoemde merken samengevoegd tot Projective Group. Deze fusie van merken moest met een succesvolle campagne aan de Nederlandse financiële markt worden gepresenteerd.
Met een brede mix van media kon men niet om de merkintroductie van Projective Group heen. We kochten en onderhandelden over verschillende advertentieposities. Onder andere bij het FD, in PensioenPro, op billboards (OOH). Daarnaast zetten we branded videoboodschappen in op LinkedIn van de founders/partners van de overgenomen partijen.
“Via Google kwamen ze bij ons terecht. De naam Ministry of Marketing sprak ze sterk aan omdat ze zelf The Ministry of Compliance hebben opgericht.”
Hans Dekker, marketing consultant
Naast de set van advertenties en berichten hebben we een interview op Business News Radio (BNR) kunnen regelen, en hebben we een significante impact gemaakt die door de hele markt resoneerde.
Tekst gaat door na de afbeelding

Partner Corjan Mol in de studio van BNR (fotografie: Lyone Peperkamp)
Dat is nog eens een vette ROI
De positieve feedback die ze ontvingen bevestigde dat deze campagne goed opviel en erg succesvol was. In de laatste fase van de campagne heeft Projective Group twee nieuwe opdrachten binnengehaald waarmee ze ongeveer 15 consultants direct konden inzetten op de gegeven opdrachten.
Een samenwerking die vervolg kreeg
Na een paar maanden van consolidatie heeft Projective Group ons opnieuw benaderd. Vanwege dit succes vroegen ze ons terug om hen te helpen bij het opzetten en ondersteunen van een hoogwaardig marketingteam en om hun merkpositie op de Nederlandse markt verder te versterken.