Brand Valuation
Brand Valuation –of merk waardering– vraagt om specifieke kennis. Als je weet welke metrics van invloed zijn op de waarde van je merk, dan kun je deze waarden positief beïnvloeden.
Wij combineren de metrics vanuit de financiële situatie met specifieke marketing metrics.
Waardebepaling van een merk is uitermate geschikt voor accountants, controllers en M&A-specialisten die bedrijfswaarderingen uitvoeren. We stellen je in staat om:
- De waarde van je merk te vergroten
- Je merkwaarde te monitoren
- Te vergelijken met andere merken


Wanneer is merkwaarde interessant?
Insolventie-recht
Wat is er nog van waarde in de boedel na een faillissement? Een merk kan zo sterk zijn dat het kan worden verkocht. Een taxatie van dit merk helpt.
- Op basis van historie
- Benchmark vergelijking
- ISO 10668-2010 rapportage
Bedrijfs-overname
Een merk kan soms 80% van de waarde van bedrijf zijn. Het is daarom handig om bij een bedrijfswaardering te weten wat de waarde van het merk is.
- O.b.v. historie & prognoses
- Uitgebreid taxatierapport
- Benchmark vergelijking
Management Buy Out/In
Soms blijft een onderhandeling ´hangen´ op een merk. Het taxeren van het merk biedt duidelijkheid en een richtlijn voor de onderhandeling.
- O.b.v. historie & prognoses
- Uitgebreid taxatierapport
- Benchmark vergelijking
Carve-out of carve-in
Bij een voorgenomen carve-out, waarbij een nieuwe merknaam moet worden ontwikkeld, bepalen we de kosten van renaming en rebranding.
- Onderbouwd met merkwaarde
- Compleet plan van aanpak
- Monitoring van merkwaarde
Voor advocaten, ondernemers en M&A
Er kunnen situaties op je pad komen waarbij de waarde van je eigen of een andere onderneming moet worden bepaald. Dat kan zijn omdat je zelf op overnamepad gaat of de verkoop van je bedrijf overweegt, of meerdere vestigingen wilt openen. De waarde van een merk zou een vast onderdeel moeten zijn bij bedrijfswaardebepalingen.
Het laten taxeren van een merk is vooral interessant voor partijen die taxaties doen voor kopers, verkopers en stakers. En ook voor marketingafdelingen die willen weten welk effect hun inspanningen hebben op het merk waarvoor ze werken. Of voor bedrijven en organisaties die naamsbekendheid hebben verworven en dat merk binnen een bepaalde tijd tot maximale waarde willen vergroten.
Het monitoren van de merkwaarde kan maandelijks, driemaandelijks, halfjaarlijks of jaarlijks worden gedaan. Lees hier meer over de basis van merkwaarde.
Zij gaven al opdracht:






Meer weten? Vraag het Hans
Professionals in marketing en branding, en zelfs in de financiële wereld, vinden het moeilijk om de waarde van een merk te meten. Daarom heeft Hans veel onderzoek gedaan naar dit onderwerp.
Tijdens het onderzoek en het ontwikkelen van de calculatie sprak en spreekt Hans met veel professionals op het gebied van M&A’s. Specialisten van EY, Grant Thornton, ETL Accountants en vele anderen.