Waar zitten de gaten in jouw marketing aanpak? In onze online marketing benchmark (de Marketing Gap Scan) beantwoord je 15 stellingen over je commerciële organisatie.
Marketing Gap Scan: inzicht in commerciële tekortkomingen
De Marketing Gap Scan is een online marketing benchmark die ons een indruk geeft van de commerciële tekortkomingen in een organisatie. Want het zijn de tekortkomingen die een organisatie afremmen bij het behalen van de gestelde doelen en ambities.
Het verschilt per bedrijf hoe de marketing gap eruit ziet. Die kan bijvoorbeeld gaan over je mensen, de processen, prijsstrategie of over je gekozen afzetkanalen.
Uitkomsten online marketing benchmark
De Marketing Gap Scan is opgesteld aan de hand van ons Marketing Performance Model©. Een beproefde aanpak die wij hebben ontwikkeld en geoptimaliseerd.
De vragen die we in de online marketing benchmark stellen zijn gelinkt aan de 12 belangrijkste marketingwaarden (12 P’s). Deze zijn ondergebracht in drie clusters:
- Company Essentials, die gaan over onder andere doelen, doelstellingen en mensen.
- Customer Fit, wat gaat over onder andere product/dienst, prijsstrategie en verkoopkanalen.
- Business Development, dit gaat over onder andere doelgroepen, portfoliosamenstelling en de markt.
Vergelijk jouw commerciële organisatie met de benchmark
Wil je weten waar jullie commerciële organisatie tekort komt? Doe dan de Marketing Gap Scan en we laten je in een e-mail zien hoe jullie marketing gaps zich verhouden tot de benchmark.
Je ontvangt dan ook de benchmark ‘De marketing gaps van commercieel Nederland’, editie 2021.