Online marketing benchmark van commercieel Nederland

Waar zitten de gaten in jouw marketing aanpak? In onze online marketing benchmark (de Marketing Gap Scan) beantwoord je 15 stellingen over je commerciële organisatie.

Marketing Gap Scan: inzicht in commerciële tekortkomingen

De Marketing Gap Scan is een online marketing benchmark die ons een indruk geeft van de commerciële tekortkomingen in een organisatie. Want het zijn de tekortkomingen die een organisatie afremmen bij het behalen van de gestelde doelen en ambities.

Het verschilt per bedrijf hoe de marketing gap eruit ziet. Die kan bijvoorbeeld gaan over je mensen, de processen, prijsstrategie of over je gekozen afzetkanalen.

Uitkomsten online marketing benchmark

De Marketing Gap Scan is opgesteld aan de hand van ons Marketing Performance Model©. Een beproefde aanpak die wij hebben ontwikkeld en geoptimaliseerd.

De vragen die we in de online marketing benchmark stellen zijn gelinkt aan de 12 belangrijkste marketingwaarden (12 P’s). Deze zijn ondergebracht in drie clusters:

  1. Company Essentials, die gaan over onder andere doelen, doelstellingen en mensen.
  2. Customer Fit, wat gaat over onder andere product/dienst, prijsstrategie en verkoopkanalen.
  3. Business Development, dit gaat over onder andere doelgroepen, portfoliosamenstelling en de markt.

Respondenten vinden dat de commerciële organisatie beter voor elkaar is (61,18%) dan de connectie met de klant (49,70%) en dan business development (46,36%).

Vergelijk jouw commerciële organisatie met de benchmark

Wil je weten waar jullie commerciële organisatie tekort komt? Doe dan de Marketing Gap Scan en we laten je in een e-mail zien hoe jullie marketing gaps zich verhouden tot de benchmark.

Je ontvangt dan ook de benchmark ‘De marketing gaps van commercieel Nederland’, editie 2021.

Deel dit artikel:

Aanmelden Ministry of Marketing Quarterly

Elk kwartaal sturen we je een update met inspirerende tips, nieuwe marketinginzichten en interessante cases

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Alles over B2B-marketing, naming en rebranding

Download Rebranding Business Case - small pop up

Als je vastzit aan meerdere merken, welk merk kies je dan?

Laat je gegevens achter en download de GRATIS whitepaper over wat nodig is bij het opzetten van een rebranding-project. Inclusief een opzet van de business case waarmee jij op basis van getallen de juiste keuze maakt.

Download whitepaper

Do-It-Yourself Dashboard

Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in

  • Google advertising (SEA),
  • SEO en op welke woorden je site wordt gevonden
  • Social Media resultaten.

Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.