Online marketing voor B2B
De juiste strategie voor online succes!
Online marketing voor B2B vraagt een andere strategie dan online marketing voor B2C. Een aankoopproces duurt vaak langer en heeft meerdere beslissers. Daar spelen we dan ook gericht op in. Door eerst in kaart te brengen hoe jullie huidige online marketing eruit ziet, wat de pijnpunten zijn, wat de doelen zijn en waar jullie doelgroep zich bevindt. Met die kennis creëren we een strategie om onder andere SEA, SEO en social media efficiënt in te zetten.
Combineren is key
Ook ondernemers en directeuren oriënteren en zoeken online. Om iedereen in de ‘funnel’ aan te spreken en in te spelen op de juiste vraag, doen wij zoekwoordenonderzoek en stellen wij persona’s op van jullie ideale klant(en). De uitkomsten hiervan zijn de basis voor de online marketing strategie. Zo maken we een krachtige online marketing aanpak, die voorziet in zowel de korte als de lange termijn vindbaarheid en zichtbaarheid van je merk.
Succes op de korte én lange termijn
Op basis van zoekwoorden en -zinnen, die passen bij de positioneringsstrategie van jouw bedrijf, ontwikkelen we o.a. SEO-content, SEA-campagnes en social media advertenties. SEO (search engine optimization) zorgt voor vindbaarheid op de langere termijn, door jullie neer te zetten als een autoriteit in jullie vakgebied. Advertenties (op één of meerdere platforms) zorgen voor directe vindbaarheid en zichtbaarheid door jullie merk of een specifieke dienst snel onder de aandacht te brengen.
Alles goed op orde
Wil je online succesvol zijn, dan is het belangrijk dat de hele funnel klopt. Een glanzende campagne heeft pas zin als je de juiste content presenteert, de juiste mensen aanspreekt en vervolgens ook de leads kan opvolgen. Daarvoor kijken we ook naar optimalisatie van het privacy-vriendelijk website data verzamelen, de technische functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de website, de aantrekkelijkheid van het aanbod en de algehele online presentatie van jullie merk. Oftewel onze zes ingrediënten voor online succes.
Meer weten? Vraag het Wiebe
- Merk- en marketingstrateeg
- Online marketing specialist
- Oog voor detail en altijd kritisch