Online marketing voor B2B

De juiste strategie voor online succes!

Online marketing voor B2B vraagt een andere strategie dan online marketing voor B2C. Een aankoopproces duurt vaak langer en heeft meerdere beslissers. Daar spelen we dan ook gericht op in. Door eerst in kaart te brengen hoe jullie huidige online marketing eruit ziet, wat de pijnpunten zijn, wat de doelen zijn en waar jullie doelgroep zich bevindt. Met die kennis creëren we een strategie om onder andere SEA, SEO en social media efficiënt in te zetten.

Zes ingrediënten voor online succes - Ministry of Marketing

Combineren is key

Ook ondernemers en directeuren oriënteren en zoeken online. Om iedereen in de ‘funnel’ aan te spreken en in te spelen op de juiste vraag, doen wij zoekwoordenonderzoek en stellen wij persona’s op van jullie ideale klant(en). De uitkomsten hiervan zijn de basis voor de online marketing strategie. Zo maken we een krachtige online marketing aanpak, die voorziet in zowel de korte als de lange termijn vindbaarheid en zichtbaarheid van je merk.

Succes op de korte én lange termijn

Op basis van zoekwoorden en -zinnen, die passen bij de positioneringsstrategie van jouw bedrijf, ontwikkelen we o.a. SEO-content, SEA-campagnes en social media advertenties. SEO (search engine optimization) zorgt voor vindbaarheid op de langere termijn, door jullie neer te zetten als een autoriteit in jullie vakgebied. Advertenties (op één of meerdere platforms) zorgen voor directe vindbaarheid en zichtbaarheid door jullie merk of een specifieke dienst snel onder de aandacht te brengen. 

Alles goed op orde

Wil je online succesvol zijn, dan is het belangrijk dat de hele funnel klopt. Een glanzende campagne heeft pas zin als je de juiste content presenteert, de juiste mensen aanspreekt en vervolgens ook de leads kan opvolgen. Daarvoor kijken we ook naar optimalisatie van het privacy-vriendelijk website data verzamelen, de technische functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de website, de aantrekkelijkheid van het aanbod en de algehele online presentatie van jullie merk. Oftewel onze zes ingrediënten voor online succes.

Wiebe Heeres - Ministry of Marketing

Meer weten? Vraag het Wiebe

  • Merk- en marketingstrateeg
  • Online marketing specialist
  • Oog voor detail en altijd kritisch
Samen met Ministry of Marketing een leuk en leerzaam positioneringstraject doorlopen. Een van de resultaten was onze ‘explanimation-video’ op de website, waarmee we ons verhaal flink hebben kunnen aanscherpen.
Peter Goldman
Mede-eigenaar Fiona Festival
Fiona Festival Logo

Alles over B2B-marketing, naming en rebranding

Do-It-Yourself Dashboard

Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in

  • Google advertising (SEA),
  • SEO en op welke woorden je site wordt gevonden
  • Social Media resultaten.

Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.