Marketing workshops
Over marketing gaps, naming & rebranding en proposities
Kan je voor dit soort onderwerpen een flinke duw in de goede richting gebruiken? Aan B2B-organisaties geven we in-house marketing workshops over proposities ontwikkelen, marketing gaps ontdekken én oplossen, en over wat er allemaal komt kijken bij naming en (re)branding.
Unieke propositie als USP
(en bijbehorende prijsstrategie)
Al het goede komt in drieën. In de workshop Proposities bedenken we één, twee of drie mogelijke proposities, en in ieder geval mét 3 prijsvarianten per propositie. Want zakelijk willen mensen ook iets te kiezen hebben.
Deze workshop geeft antwoord op vragen als:
- Hoe ontwikkel je vanuit je positionering sterke en passende proposities?
- Op welke wijze kunnen we deze proposities goed bij de doelgroep onder de aandacht krijgen?
- Kunnen we andere prijsstrategieën toepassen?
- Hoe krijgen we de directie of het MT/de stuurgroep mee in onze nieuwe ideeën?
Ontdek de marketing gap(s)!
(met concrete actiepunten)
Samen ontdekken waar jullie ‘marketing gaps’ zitten en hoe je deze kunt oplossen (op basis van ons Marketing Performance Model© met 12 P’s). Het geeft nieuwe inzichten en inspiratie om direct verder te gaan met het dichten van de ontdekte marketing-gaten.
Deze workshop geeft antwoord op vragen als:
- Op welke punten kunnen we onze marketing effectiever inzetten?
- Waar ligt het aan dat bepaalde campagnes onvoldoende effect hebben?
- Zetten we de juiste mediakanalen in?
- Hoe krijgen we de directie of het MT/de stuurgroep mee in onze nieuwe ideeën?
What’s in a ‘brand’name?
(stappen naar naamgeving en (re)branding)
Wat maakt een bedrijfsnaam nu sterk? Kunnen wij dat ook bereiken? In deze workshop werken we samen toe naar een mogelijke nieuwe bedrijfsnaam (naming), en geven we mee wat er allemaal bij komt kijken als je moet rebranden.
Deze workshop geeft antwoord op vragen als:
- Hoe ontwikkel je een sterke, onderscheidende naam en een nieuw merk?
- Welke valkuilen zijn er als het gaat om naamgeving?
- Wat komt er allemaal kijken bij rebranding?
- Hoe krijgen we de directie of het MT/de stuurgroep mee in onze nieuwe ideeën?
Ervaren rot met educatievaardigheden
Dat is wat Hans typeert. Na McKinsey, Postbank en KPMG Consulting heeft hij ruime ervaring als interim manager bij verschillende (corporate) organisaties in de zakelijke en consumenten markt. Zijn laatste opdracht was als marketing director bij Eneco eMobility.
Naast zijn interimwerk heeft hij 5 jaar parttime het vak marketingcommunicatie gedoceerd aan hogeschool TIO in Rotterdam.
Hans is ook oprichter en eigenaar van adviesbureau Ministry of Marketing (sinds 2012).
- Onuitputtelijke bron van creativiteit
- Getting the job done is op z'n lijf geschreven
- Was 5 jaar lang parttime docent marketing MBO/HBO
- Recent wapenfeit: was 1,5 jaar interim marketing director Benelux en Duitsland bij Eneco eMobility