“Als online marketingbureau zijn we tevreden met ons merk, maar we hebben het gevoel dat onze positionering, branding en communicatie strakker kan. Hoe kunnen we ons concept verder uitbouwen en scherper in de markt zetten?”
Onze oplossing
Het Amsterdamse online marketingbureau Madpack levert compacte teams die bestaan uit een online marketeer en een vormgever. Met een gezamenlijk projectteam hebben we in eerste instantie gezocht naar de identiteit van dit bureau. Via onder andere hun ambities, de doelstellingen en hun sterktes en zwaktes hebben we een vertaling gemaakt naar de behoefte in de markt door een duidelijke toegevoegde waarde te benoemen aan de doelgroepen.
In ons voorstel hebben we het online marketingbureau neergezet als een vervanger van een interne marketingcommunicatieafdeling, met de eigenschappen van een roedel wolven: proactief, groot aanpassingsvermogen en onvermoeibaar. Deze eigenschappen passen bij de identiteit en eigenschappen van het bureau. Elke klant krijgt zijn eigen marketingcommunicatieteam toegewezen dat op ieder gewenst moment voor ze klaarstaat.
Het resultaat
De DGA’s waren erg tevreden met de verdiepingsslag die we gaven en aan de manier waarop ze hun bedrijf kunnen positioneren en profileren. Ons advies gaf de bestaande ideeën structuur en zorgde voor een duidelijkere uitleg van het eigen bedrijf. Daarnaast is de toegevoegde waarde van het bedrijf gemakkelijk over te brengen via de analogie met een roedel wolven. Uiteindelijk heeft het hen zichtbare groei gegeven.
Duurzame positionering
Deze samenwerking vond plaats in 2017. De analogie met de roedel wolven is inmiddels wat naar de achtergrond is verdwenen. Toch wordt de kern van de positionering in 2021 nog altijd actief gebruikt. Madpack presenteert zich als: “jouw volledige interne marketingafdeling met alle expertises in huis: online marketing, web ontwikkeling en (print)design”. Met de merkwaarden: proactief, no-nonsens en persoonlijk.