Positioneren ICT bedrijf Aster

Positioneren Aster ICT - Ministry of Marketing

“Hoe kunnen wij een professionaliseringsslag maken met Aster ICT en tegelijkertijd meer naamsbekendheid creëren?” Met deze vraag klopte ICT bedrijf Aster bij ons aan. Een bedrijf dat al elf jaar bestaat, maar in het Groene Hart toch nog een onbekende is. Met onze hulp brengen zij daarin verandering.

Onderzoek

Aster ICT adviseert bedrijven op het gebied van ICT en ondersteunt bij de implementatie, het beheer en het onderhoud ervan. In ons onderzoek ontdekten we dat er interessante behoeften ligt in deze markt. Behoeften waarin Aster ICT zich al specialiseert, te weten;

  • Geïntegreerd kunnen (samen-)werken;
  • Service krijgen via alle denkbare platforms;
  • Ondersteuning van mobiele werkplekken.

Een goede manier om bekendheid te bevorderen is opvallen met een onderscheidende propositie. Maar ook door te laten zien dat je de vraagstukken van je klanten begrijpt. Waar de focus eerst vooral lag op het aanbieden van producten –zoals VOIP, glasvezel en ICT beveiliging– is daarom gezocht naar de behoefte van de markt en van daaruit te redeneren. Aan de hand hiervan hebben we Aster ICT een nieuwe manier van marktcommunicatie geadviseerd, met als kernboodschap:

Met een team van toegewijde professionals verbeteren we de bedrijfsprocessen van onze klanten. Dat doen we niet alleen door de machines waarop je werkt te ondersteunen, maar vooral door het gebruik ervan te optimaliseren. Daarbij kijken we altijd eerst naar het bedrijfsproces, zodat we begrijpen waar écht behoefte aan is. Vervolgens installeren, optimaliseren en beheren we de juiste middelen voor een efficiënte workflow.

Nieuwe identiteit

In lijn met de verandering in communicatie hebben we geadviseerd om het woord ICT achter de naam Aster weg te laten. Het past niet bij het ambitieniveau en dekt niet langer de lading. Het bedrijf heet nu Aster, aangevuld met de door ons ontwikkelde pay-off Optimise your Enterprise.

Het nieuwe logo en de pay-off is te zien op de gevel van hun gloednieuwe pand (betrokken in 2017) aan de Henry Dunantweg in Alphen aan den Rijn.

Uitvoering

Om de nieuw ontwikkelde strategie verder uit te rollen hebben wij een Rebranding stappenplan uitgewerkt. Vervolgens hebben wij in samenwerking met Studio Ruig, Jannes en Mannes en Aster een nieuwe (visuele) identiteit en website. Daarnaast werken we gezamenlijk aan het verbeteren van de interne processen en het ontwikkelen van marketinguitingen om de naamsbekendheid verder te vergroten.

Alles over B2B-marketing, naming en rebranding

Do-It-Yourself Dashboard

Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in

  • Google advertising (SEA),
  • SEO en op welke woorden je site wordt gevonden
  • Social Media resultaten.

Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.