Bedrijfsnaam bedenken
Een nieuwe bedrijfsnaam bedenken is een uitdaging die je op verschillende manieren kunt aanpakken. Je kunt er één uit de losse pols verzinnen, maar het wordt sterker als onderdeel van een bedrijfsstrategie. Dan sluit de nieuwe bedrijfsnaam aan bij jullie (nieuwe) positionering en waarden. Dit levert het je op:
- Een sterkere onderscheiding
- Een herpositionering in een nieuw tijdperk
- Verbinding met nieuwe generaties of doelgroepen

Nieuwe bedrijfsnaam biedt nieuwe kansen
Een nieuwe bedrijfsnaam bedenken is vaak een lastige zoektocht. Er valt veel te kiezen en de kosten voor doorvoering worden al snel ingeschat als veel. Terwijl je juist veel nieuwe kansen creëert binnen bestaande en nieuwe markten.
De verdere toekomst van jullie bedrijf wordt juist versterkt met een nieuwe bedrijfsnaam. Een paar voordelen op een rijtje:
- Het is een momentum om je te verbinden met nieuwe generaties of andere doelgroepen.
- Een nieuwe bedrijfsnaam en identiteit houdt je bedrijf actueel en relevant.
- Het is een nieuwe kans om je te onderscheiden van de concurrentie.
Wil je weten en uiteenzetten wat er allemaal komt kijken bij het ontwikkelen van een nieuwe bedrijfsnaam of merk? Download dan onze whitepaper ‘Rebranding Business Case’. Hierin staan nog meer inzichten en – natuurlijk – een opzet van een uitgebreide business case om je beslissing mee te onderbouwen.

Meer weten? Vraag het Hans
- >25 jaar internationale ervaring als Senior Marketing Professional en Consultant bij B2B M&A’s, Tech Scale-ups en MKB en grootbedrijf.
- McKinsey, KPMG Consulting en ING Bank alumnus, onder anderen.
- ‘Getting the job done’ is op zijn lijf geschreven.
- Oprichter en eigenaar van Ministry of Marketing (sinds 2012).








