Bedrijfsnaam bedenken
Een nieuwe bedrijfsnaam bedenken is een uitdaging die je op verschillende manieren kunt aanpakken. Je kunt er een uit de losse pols verzinnen, maar je kunt het ook zien als onderdeel van een bedrijfsstrategie. Dan sluit de nieuwe bedrijfsnaam aan bij jullie nieuwe positionering en waarden. Dit kan het je opleveren:
- Je kunt je nog sterker onderscheiden
- Een herpositionering in een nieuw tijdperk
- Verbinding met nieuwe generaties of doelgroepen
Nieuwe bedrijfsnaam biedt nieuwe kansen
Een nieuwe bedrijfsnaam bedenken is vaak een lastige zoektocht. Vooral wordt er gekeken naar wat het allemaal kost om een nieuwe bedrijfsnaam door te voeren. Terwijl je juist nieuwe kansen creëert binnen bestaande en nieuwe markten.
De verdere toekomst van een groep bedrijven wordt juist versterkt met een nieuwe bedrijfsnaam. Een paar voordelen op een rijtje:
- Verminderen van het aantal merken levert een sterke kostenbesparing op.
- Bepaalde merken, die sterke bekendheid hebben, zou je kunnen voortzetten als label of propositie.
- Het is een momentum om je te verbinden met nieuwe generaties of andere doelgroepen.
- Een nieuwe bedrijfsnaam en identiteit houdt je bedrijf actueel.
Wil je weten en uiteenzetten wat er allemaal komt kijken bij het ontwikkelen van een nieuwe bedrijfsnaam of merk? Download dan onze whitepaper ‘Rebranding Business Case’. Hierin staan nog meer inzichten en – natuurlijk – een opzet van een uitgebreide business case om je beslissing mee te onderbouwen.
Meer weten? Vraag het Hans
- >25 jaar internationale ervaring als Senior Marketing Professional en Consultant bij B2B M&A’s, Tech Scale-ups en MKB en grootbedrijf.
- McKinsey, KPMG Consulting en ING Bank alumnus, onder anderen.
- ‘Getting the job done’ is op zijn lijf geschreven.
- Oprichter en eigenaar van Ministry of Marketing (sinds 2012).