Marketingplan voor startups en scale-ups
Wil je je naamsbekendheid vergroten? Worstel je met het omschakelen naar omzet en schaalbaarheid. Of moet je sneller groeien? Een goede marketingstrategie met dito (her)positionering en proposities is van belang, maar daarmee ben je er nog niet. Wij ontwikkelen een go-to-market strategie met goed doordachte marketingacties zodat je jouw relevante doelgroep bereikt.
Wij versimpelen je marketingorganisatie, zodat jij kunt versnellen.
Data driven go-to-market strategieën
Op basis van ons Marketing Performance Model© doen we een uitgebreid marketing performance assessment. Zo krijgen we de belangrijkste uitdagingen inzichtelijk en brengen we de marketing gap in kaart. Dat vullen we aan met een marktanalyse die de belangrijkste trends en ontwikkelingen in kaart brengt, een concurrentieanalyse en het ontwikkelen van persona van je doelgroep. Op basis van de verkregen inzichten ontwikkelen we een sterke data driven go-to-market strategie. Daarmee geven we je het verhaal, de tools, en de KPI’s om commerciële tractie en structurele groei te realiseren.
In overleg bepalen we samen wat jullie zelf kunnen doen en waar ondersteuning vanuit Ministry of Marketing wenselijk is. We blijven hoe dan ook graag betrokken bij de uitvoering van de go-to-market strategie. Dit stelt ons in staat om de resultaten te meten en te verfijnen, zodat we de strategie en de uitvoering kunnen optimaliseren.
De go-to-marketstrategie is onderdeel van de Strategy Leap in onze aanpak. Hieronder lees je daar meer over.
Reality Check
Onderzoek naar jullie huidige en gewenste situatie
Onze samenwerking begint met het Marketing Performance Assessment, een analyse van jullie commerciële organisatie aan de hand van ons Marketing Performance Model©. De uitkomsten hiervan zetten we af tegen een concurrentieanalyse en de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt. Met doelgroeponderzoek brengen we ondertussen de belangrijkste pijnpunten en triggers in kaart. Samen zorgt dit voor een aantal strategische richtingen op basis waarvan we keuzes kunnen maken in de Strategy Leap. Met de volgende analyses leggen we de basis voor een sterk merk:
- Marketing Performance Assessment
- Concurrentieanalyse
- Marktanalyse (trends & ontwikkelingen)
- Buyer Journey & persona onderzoek
- Strategische opties
Strategy Leap
Ontwikkeling van de merkidentiteit en marketingstrategie
- Kernwaarden en merkwaarden
- Positioning story en eventuele (re)naming
- Proposities
- Leadgeneratie en tooling
- Vaststellen must-win-battles
- Go-to-market strategie
Execution Power
Uitvoeren van de go-to-market strategie
In deze fase operationaliseren we de ontwikkelde strategieën en tactieken uit de Strategy Leap. In overleg bepalen we samen wat jullie zelf kunnen en waar ondersteuning vanuit Ministry of Marketing nodig is. We blijven hoe dan ook betrokken, zodat we de strategie én uitvoering doorlopend kunnen meten en optimaliseren. In deze fase gaat onze rol over:
- Invulling middelen- en mediamix op basis van het REAN-model
- Selectie van partners en leveranciers
- Interim marketing of project managament
- Actieve (online) marketing ondersteuning
Reality Check
Onderzoek naar jullie huidige en gewenste situatie
Onze samenwerking begint met een assessment van jullie commerciële organisatie aan de hand van ons Marketing Performance Model©. De uitkomsten hiervan zetten we af tegen een concurrentieanalyse en de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt. Met doelgroeponderzoek brengen we ondertussen de belangrijkste pijnpunten en triggers in kaart. Samen zorgt dit voor een aantal strategische richtingen op basis waarvan we keuzes kunnen maken in de Strategy Leap. Met de volgende analyses leggen we de basis voor een sterk merk
- Assessment Marketing Performance
- Concurrentieanalyse
- Marktanalyse (trends & ontwikkelingen)
- Buyer Journey & persona onderzoek
- Strategische opties
Strategy Leap
Ontwikkeling van de merkidentiteit en marketingstrategie
- Kernwaarden en merkwaarden
- Positioning story en eventuele (re)naming
- Proposities
- Leadgeneratie en tooling
- Vaststellen must-win-battles
- Go-to-market strategie
Execution Power
Uitvoeren van de go-to-market strategie
In deze fase operationaliseren we de ontwikkelde strategieën en tactieken uit de Strategy Leap. In overleg bepalen we samen wat jullie zelf kunnen en waar ondersteuning vanuit Ministry of Marketing nodig is. We blijven hoe dan ook betrokken, zodat we de strategie én uitvoering doorlopend kunnen meten en optimaliseren. In deze fase gaat onze rol over:
- Invulling middelen- en mediamix op basis van het REAN-model
- Selectie van partners en leveranciers
- Interim marketing of project managament
- Actieve (online) marketing ondersteuning
Je krijgt:
- Een go-to-market strategie die getoetst is bij je doelgroep
- Nieuwe inzichten in LEAN marketing methodiek
- Ondersteuning in de uitvoering
- Zichtbaar en meetbaar resultaat