Unique, proven approach

Through years of experience in tech scale-ups and in M&As, we have developed our own effective approach. We identify the sweet spots of these organizations and translate them into effective marketing and communication.

Within six months, we improve your marketing and communication performance so that you can accelerate.

Guaranteed!

We work with the LEAN marketing method

By working according to the LEAN marketing method Early in our collaboration, we identify concrete opportunities to improve your marketing performance. This way, you see immediate results. Together, we go through the steps Reality Check and Strategy Leap within three months. After that, we move on to execution with our Execution Power. On this page, you can read more about these phases.

With our approach, you'll get:

Your marketing challenge in three fases

Product/Service

Wat is je aanbod? Wat is de mate van differentiatie, diversificatie en vernieuwing? En is er ruimte voor cross-, deep- en up-sell?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Price

Is er nagedacht over de prijsstelling? En is deze getoetst? Is er voldoende marge? En is er een voor de cliënt logische prijsopbouw?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Platform (place)

Passen de kanalen/middelen waar het product of de dienst wordt aangeboden bij je doelgroep? Is er nagedacht over directe en indirecte (affiliates, resellers) distributie?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Promotion

Is er een duidelijke boodschap en strategie voor de communicatie naar de markt? Wordt er rekening gehouden met de verschillende fasen van de customer journey?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Proposition

Wat zijn de beloftes die worden gemaakt vanuit het merk en vanuit het product of dienst zelf? Zijn ze aantrekkelijk? En maak je ze waar?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Portfolio

Hoe is de klant-/opdrachtenportefeuille samengesteld? En past die nog wel bij de ambities? Zijn er klanten waar je meer of juist minder mee zou moeten doen?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Partnership

Zijn bestaande samenwerkingen zorgvuldig gekozen? Passen ze bij de ambities? En zijn er nieuwe partners te bedenken waarmee je het verschil kan maken?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Presentation

De presentatie van de gehele organisatie. Hoe kom je over op bezoekers van je bedrijf, op werklocaties, en ook natuurlijk online? Elke P kan hier invloed op hebben.

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Purpose

Waarom doe je wat je doet? Wat is de maatschappelijke relevantie? En welke doelen en doelstellingen zijn er te definiëren?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

People

Zijn de kernwaarden bekend en worden ze uitgedragen? Worden klanten eenduidig te woord gestaan? Wat is de onderlinge (sociale) cultuur?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Process

Welke organisatorische en verkooptechnische processen zijn er? En zijn er duidelijke afspraken over gemaakt, afgestemd en gedeeld met personeel?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Perception

Er is niet één werkelijkheid. Zijn er belemmeringen of overtuigingen die een vertragend of versnellend effect (kunnen) hebben op de ambities?

Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.

Download het whitepaper

Reality Check

Onderzoek naar jullie huidige en gewenste situatie

Onze samenwerking begint met het Marketing Performance Assessment, een analyse van jullie commerciële organisatie aan de hand van ons Marketing Performance Model©. De uitkomsten hiervan zetten we af tegen een concurrentieanalyse en de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt. Met doelgroeponderzoek brengen we ondertussen de belangrijkste pijnpunten en triggers in kaart. Samen zorgt dit voor een aantal strategische richtingen op basis waarvan we keuzes kunnen maken in de Strategy Leap. Met de volgende analyses leggen we de basis voor een sterk merk:

  • Marketing Performance Assessment
  • Concurrentieanalyse
  • Marktanalyse (trends & ontwikkelingen)
  • Buyer Journey & persona onderzoek
  • Strategische opties

Do-It-Yourself Dashboard

Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in

  • Google advertising (SEA),
  • SEO en op welke woorden je site wordt gevonden
  • Social Media resultaten.

Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.