Unique, proven approach
Through years of experience in tech scale-ups and in M&As, we have developed our own effective approach. We identify the sweet spots of these organizations and translate them into effective marketing and communication.
Within six months, we improve your marketing and communication performance so that you can accelerate.
Guaranteed!

We work with the LEAN marketing method

By working according to the LEAN marketing method Early in our collaboration, we identify concrete opportunities to improve your marketing performance. This way, you see immediate results. Together, we go through the steps Reality Check and Strategy Leap within three months. After that, we move on to execution with our Execution Power. On this page, you can read more about these phases.
With our approach, you'll get:
- A pragmatic marketing plan.
- Positioning and distribution strategy with KPIs.
- Hands-on support
- Visible results within 3 months
Your marketing challenge in three fases
Product/Service
Wat is je aanbod? Wat is de mate van differentiatie, diversificatie en vernieuwing? En is er ruimte voor cross-, deep- en up-sell? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPrice
Is er nagedacht over de prijsstelling? En is deze getoetst? Is er voldoende marge? En is er een voor de cliënt logische prijsopbouw? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPlatform (place)
Passen de kanalen/middelen waar het product of de dienst wordt aangeboden bij je doelgroep? Is er nagedacht over directe en indirecte (affiliates, resellers) distributie? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPromotion
Is er een duidelijke boodschap en strategie voor de communicatie naar de markt? Wordt er rekening gehouden met de verschillende fasen van de customer journey? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperProposition
Wat zijn de beloftes die worden gemaakt vanuit het merk en vanuit het product of dienst zelf? Zijn ze aantrekkelijk? En maak je ze waar? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPortfolio
Hoe is de klant-/opdrachtenportefeuille samengesteld? En past die nog wel bij de ambities? Zijn er klanten waar je meer of juist minder mee zou moeten doen? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPartnership
Zijn bestaande samenwerkingen zorgvuldig gekozen? Passen ze bij de ambities? En zijn er nieuwe partners te bedenken waarmee je het verschil kan maken? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPresentation
De presentatie van de gehele organisatie. Hoe kom je over op bezoekers van je bedrijf, op werklocaties, en ook natuurlijk online? Elke P kan hier invloed op hebben. Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPurpose
Waarom doe je wat je doet? Wat is de maatschappelijke relevantie? En welke doelen en doelstellingen zijn er te definiëren? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPeople
Zijn de kernwaarden bekend en worden ze uitgedragen? Worden klanten eenduidig te woord gestaan? Wat is de onderlinge (sociale) cultuur? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperProcess
Welke organisatorische en verkooptechnische processen zijn er? En zijn er duidelijke afspraken over gemaakt, afgestemd en gedeeld met personeel? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPerception
Er is niet één werkelijkheid. Zijn er belemmeringen of overtuigingen die een vertragend of versnellend effect (kunnen) hebben op de ambities? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaper
Reality Check
Onderzoek naar jullie huidige en gewenste situatie
Onze samenwerking begint met het Marketing Performance Assessment, een analyse van jullie commerciële organisatie aan de hand van ons Marketing Performance Model©. De uitkomsten hiervan zetten we af tegen een concurrentieanalyse en de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt. Met doelgroeponderzoek brengen we ondertussen de belangrijkste pijnpunten en triggers in kaart. Samen zorgt dit voor een aantal strategische richtingen op basis waarvan we keuzes kunnen maken in de Strategy Leap. Met de volgende analyses leggen we de basis voor een sterk merk:
- Marketing Performance Assessment
- Concurrentieanalyse
- Marktanalyse (trends & ontwikkelingen)
- Buyer Journey & persona onderzoek
- Strategische opties

Strategy Leap
Ontwikkeling van de merkidentiteit en marketingstrategie
- Kernwaarden en merkwaarden
- Positioning story en eventuele (re)naming
- Proposities
- Leadgeneratie en tooling
- Vaststellen must-win-battles
- Go-to-market strategie

Execution Power
Uitvoeren van de go-to-market strategie
In deze fase operationaliseren we de ontwikkelde strategieën en tactieken uit de Strategy Leap. In overleg bepalen we samen wat jullie zelf kunnen en waar ondersteuning vanuit Ministry of Marketing nodig is. We blijven hoe dan ook betrokken, zodat we de strategie én uitvoering doorlopend kunnen meten en optimaliseren. In deze fase gaat onze rol over:
- Invulling middelen- en mediamix op basis van het REAN-model
- Selectie van partners en leveranciers
- Interim marketing of project managament
- Actieve (online) marketing ondersteuning
Reality Check
Onderzoek naar jullie huidige en gewenste situatie
Onze samenwerking begint met een assessment van jullie commerciële organisatie aan de hand van ons Marketing Performance Model©. De uitkomsten hiervan zetten we af tegen een concurrentieanalyse en de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de markt. Met doelgroeponderzoek brengen we ondertussen de belangrijkste pijnpunten en triggers in kaart. Samen zorgt dit voor een aantal strategische richtingen op basis waarvan we keuzes kunnen maken in de Strategy Leap. Met de volgende analyses leggen we de basis voor een sterk merk
- Assessment Marketing Performance
- Concurrentieanalyse
- Marktanalyse (trends & ontwikkelingen)
- Buyer Journey & persona onderzoek
- Strategische opties
Strategy Leap
Ontwikkeling van de merkidentiteit en marketingstrategie
- Kernwaarden en merkwaarden
- Positioning story en eventuele (re)naming
- Proposities
- Leadgeneratie en tooling
- Vaststellen must-win-battles
- Go-to-market strategie
Execution Power
Uitvoeren van de go-to-market strategie
In deze fase operationaliseren we de ontwikkelde strategieën en tactieken uit de Strategy Leap. In overleg bepalen we samen wat jullie zelf kunnen en waar ondersteuning vanuit Ministry of Marketing nodig is. We blijven hoe dan ook betrokken, zodat we de strategie én uitvoering doorlopend kunnen meten en optimaliseren. In deze fase gaat onze rol over:
- Invulling middelen- en mediamix op basis van het REAN-model
- Selectie van partners en leveranciers
- Interim marketing of project managament
- Actieve (online) marketing ondersteuning
