How is your marketing performance?
Could your company use a strong marketing boost? Is your marketing department running out of steam? Using our Marketing Performance Model©, we assess the internal organization on the 12 most important marketing values and provide a clear overview showing where and how you can improve commercially. You will receive:
- Insight in the most important commercial challenges
- Concrete action points for the short and long term
- Better results of your marketing efforts
From 1.750 euro excl. VAT


What is the Marketing Performance Model© and how does it work?
Commercial shortcomings hinder an organization in achieving its goals and ambitions. We summarize those shortcomings as the marketing gap. It differs per company what that marketing gap looks like. For example, it could involve your people, processes, pricing strategy or creative capabilities.
The Marketing Performance Model© is a proven approach that we have developed and optimized. It consist of the 12 most important marketing values (12 P’s), divided into 3 clusters:
- Company Essentials, encompassing business element necessary to create traction.
- Customer Fit, reflecting how well your product offering meets customer needs.
- Business Development, with the resources needed to facilitate sales.
Click on one of the P’s in the model and see if you can answer the questions about your company.
Performance
Model ©
Product/Service
Wat is je aanbod? Wat is de mate van differentiatie, diversificatie en vernieuwing? En is er ruimte voor cross-, deep- en up-sell? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPrice
Is er nagedacht over de prijsstelling? En is deze getoetst? Is er voldoende marge? En is er een voor de cliënt logische prijsopbouw? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPlatform (place)
Passen de kanalen/middelen waar het product of de dienst wordt aangeboden bij je doelgroep? Is er nagedacht over directe en indirecte (affiliates, resellers) distributie? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPromotion
Is er een duidelijke boodschap en strategie voor de communicatie naar de markt? Wordt er rekening gehouden met de verschillende fasen van de customer journey? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperProposition
Wat zijn de beloftes die worden gemaakt vanuit het merk en vanuit het product of dienst zelf? Zijn ze aantrekkelijk? En maak je ze waar? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPortfolio
Hoe is de klant-/opdrachtenportefeuille samengesteld? En past die nog wel bij de ambities? Zijn er klanten waar je meer of juist minder mee zou moeten doen? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPartnership
Zijn bestaande samenwerkingen zorgvuldig gekozen? Passen ze bij de ambities? En zijn er nieuwe partners te bedenken waarmee je het verschil kan maken? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPresentation
De presentatie van de gehele organisatie. Hoe kom je over op bezoekers van je bedrijf, op werklocaties, en ook natuurlijk online? Elke P kan hier invloed op hebben. Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPurpose
Waarom doe je wat je doet? Wat is de maatschappelijke relevantie? En welke doelen en doelstellingen zijn er te definiëren? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPeople
Zijn de kernwaarden bekend en worden ze uitgedragen? Worden klanten eenduidig te woord gestaan? Wat is de onderlinge (sociale) cultuur? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperProcess
Welke organisatorische en verkooptechnische processen zijn er? En zijn er duidelijke afspraken over gemaakt, afgestemd en gedeeld met personeel? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPerception
Er is niet één werkelijkheid. Zijn er belemmeringen of overtuigingen die een vertragend of versnellend effect (kunnen) hebben op de ambities? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperWhat's missing in your marketing approach?
Stop with ad-hoc marketing and choose a structured and systematic approach that delivers immediate results. Our Marketing Performance Model© reveals where your marketing performance is faltering.
For a small investment (starting at 1,750 euros excluding VAT), we conduct a comprehensive assessment of your marketing performance. You will receive advice on:
- Your most important marketing challenges
- Improving sesults of your efforts
- Short and long term action points
- Positioning, propositions and pricing strategy

For a small investment (starting at 1,750 euros excluding VAT), we conduct a comprehensive assessment of your marketing performance. You will receive advice on:
- Insight in the most important commercial challenges
- Concrete action points for the short and long term
- Better results of your marketing efforts