Marketing Performance Assessment
Big ambitions, but not quite sure where to start or which adjustments will make the biggest impact? Using our Marketing Performance Model©, we assess your organization based on the 12 most important marketing values and provide you with a clear overview showing where you can improve commercially and how to approach it most effectively. You’ll get:
- Insight into the most important commercial challenges
- Concrete action points for the short and long term
- Better results from your marketing efforts


Marketing Performance Assessment with a unique model
Commercial shortcomings hold an organization back from achieving its goals and ambitions. This could, for example, relate to your people, processes, pricing strategy, or creative capability.
The Marketing Performance Model© is a proven method that we have further developed and optimized. It consists of the 12 most important marketing values (the 12 P’s), divided into 3 clusters:
- Company Essentials, with business elements needed to create traction.
- Customer Fit, with the extent to which your product offering aligns with customer needs.
- Business Development, with the resources needed to make sales easier.
Click on one of the P’s in the model and see if you can answer the questions for yourself.
Performance
Model ©
Product/Service
Wat is je aanbod? Wat is de mate van differentiatie, diversificatie en vernieuwing? En is er ruimte voor cross-, deep- en up-sell? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPrice
Is er nagedacht over de prijsstelling? En is deze getoetst? Is er voldoende marge? En is er een voor de cliënt logische prijsopbouw? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPlatform (place)
Passen de kanalen/middelen waar het product of de dienst wordt aangeboden bij je doelgroep? Is er nagedacht over directe en indirecte (affiliates, resellers) distributie? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPromotion
Is er een duidelijke boodschap en strategie voor de communicatie naar de markt? Wordt er rekening gehouden met de verschillende fasen van de customer journey? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperProposition
Wat zijn de beloftes die worden gemaakt vanuit het merk en vanuit het product of dienst zelf? Zijn ze aantrekkelijk? En maak je ze waar? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPortfolio
Hoe is de klant-/opdrachtenportefeuille samengesteld? En past die nog wel bij de ambities? Zijn er klanten waar je meer of juist minder mee zou moeten doen? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPartnership
Zijn bestaande samenwerkingen zorgvuldig gekozen? Passen ze bij de ambities? En zijn er nieuwe partners te bedenken waarmee je het verschil kan maken? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPresentation
De presentatie van de gehele organisatie. Hoe kom je over op bezoekers van je bedrijf, op werklocaties, en ook natuurlijk online? Elke P kan hier invloed op hebben. Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPurpose
Waarom doe je wat je doet? Wat is de maatschappelijke relevantie? En welke doelen en doelstellingen zijn er te definiëren? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPeople
Zijn de kernwaarden bekend en worden ze uitgedragen? Worden klanten eenduidig te woord gestaan? Wat is de onderlinge (sociale) cultuur? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperProcess
Welke organisatorische en verkooptechnische processen zijn er? En zijn er duidelijke afspraken over gemaakt, afgestemd en gedeeld met personeel? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaperPerception
Er is niet één werkelijkheid. Zijn er belemmeringen of overtuigingen die een vertragend of versnellend effect (kunnen) hebben op de ambities? Meer weten over wat deze P inhoudt en hoe je het kan verbeteren? Lees dan ons whitepaper met uitgebreide uitleg én praktische tips voor elke P.
Download het whitepaper

What’s missing in your marketing approach?
Stop with ad-hoc marketing and choose a structured, systematic approach that delivers immediate results. Our Marketing Performance Model© reveals where your marketing performance falls short.
For a small investment (starting at 2,500 euros excl. VAT), we conduct a comprehensive marketing performance assessment. You’ll receive advice on:
- Your key marketing challenges
- Improving the results of your efforts
- Short- and long-term action points
- Positioning, propositions, and pricing strategy
Frequently asked questions
With a marketing performance assessment, we analyze the effectiveness of your current marketing efforts. You gain insight into the effectiveness of, for example, your propositions and pricing strategy, the required competencies, your strategy, and channels. Based on the assessment, we identify your areas for improvement and how to address them in a targeted way. In the long run, this improves your ROI.
Our Marketing Performance Model© is based on the 4 Ps from Philip Kotler’s classic marketing mix. We have expanded these to include all aspects of an organization that are connected to marketing. For example, even a strong brand or marketing campaign can miss its mark if the quotation process isn’t well organized. That’s why we take a broad approach to our marketing performance assessment, thereby ensuring you perform optimally across every area.
We measure marketing effectiveness using KPIs (Key Performance Indicators). There are established indicators for this, ranging from website views and click-through rate (CTR) to return on advertising spend (ROAS), return on investment (ROI), and customer acquisition cost (CAC). In addition, there are always organization-specific indicators that can be used to evaluate and optimize aspects such as company culture and vision. Each “P” has its own set of questions and KPIs for this purpose.
We complete a marketing performance assessment from start to finish within one month. This includes a session to identify strengths and weaknesses together, our analysis of the market and competitors, and an action plan you can start implementing right away. In most cases, we remain involved afterward to help execute the recommendations.


