Vermoed je dat er op jullie website ruimte voor verbetering is maar twijfel je over welke stappen je het beste kunt nemen? Een Website & Content Analyse kan je veel inzicht geven.
Deze analyse is onderdeel van de P ‘Platform’ uit ons Marketing Performance Model©.
Wat is een Website & Content Analyse
Bij een Website & Content Analyse analyseren onze online marketingspecialisten jullie site en krijg je inzichten en praktische tips over jullie online verbeterpotentieel. We lichten de website door en geven concrete adviezen over hoe deze ingericht zou moeten zijn om het potentieel optimaal te kunnen benutten. Vervolgens bepalen we gezamenlijk met jullie hoe de aanpassingen het beste kunt laten uitvoeren.
Voor het doorvoeren van de nodige aanpassingen stellen we een planning en begroting op, zodat je weet wat je in ieder geval moet aanpakken en wat je eventueel op een later moment nog kunt doen.
Met verschillende websiteperformance-tools meten we:
- of de site met de juiste woorden en termen wordt gevonden,
- op welke plaats in Google rankings de websitepagina’s staan,
- wat de snelheid is van de website en de pagina’s en waarop die kan worden verbeterd;
- welke contentstructuur en inhoud je nodig hebt om beter te worden gevonden.
Lees ook onze blog over de zes ingrediënten voor online succes.
Analyseren, inrichten en optimaliseren
Dient jullie website vooral als visitekaartje? Dan zoeken we uit hoe jullie site begrijpelijker en logischer kan worden opgezet, zodat je met een gerust hart potentiële klanten naar je webpagina kunt verwijzen.
Belangrijk is dat de toegevoegde waarde en het aanbod van producten of diensten helder en eenvoudig overkomen. En is jullie website drukbezocht maar mogen er wel wat meer leads uit resulteren? In dat geval geven we aan hoe je zorgt voor de juiste relevante content, uitstraling en praktische navigatie, zodat je je bezoekers optimaal kunt gaan converteren. We kijken dus naar aspecten als:
- Data met behulp van behaalde resultaten uit Google, Facebook en LinkedIn Analytics;
- Online customer journey;
- Behoeften in jouw niche (doelgroep);
- Propositie ontwikkeling;
- Online marketingcommunicatie strategie (o.a. SEO, SEA en social advertising);
- Mogelijkheid tot automatiseren verkennen en uitwerken;
- Uitvoering van de online marketingcommunicatie strategie;
- Optimalisatie door o.a. A/B-testing, prijsstrategie, design en procesoptimalisatie.
Aan de hand van de Website & Content Analyse krijg je concrete verbeterpunten en een plan van aanpak voor de implementatie.