Online marketing voor B2B organisaties
En zes ingrediënten voor online succes!
Vrijwel alle bedrijven die actief zijn met online marketing, adverteren in zoekmachines of op sociale media. Afhankelijk van de branche waarin je actief bent is de concurrentie groot of klein, maar dát er concurrentie is is zeker.
Online marketing is eigenlijk makkelijk. Volg de online tutorials en je kunt zo aan de slag. Maar dat kunnen je concurrenten ook. Wij voegen met onze expertise als marketing adviseurs datgene toe wat een duidelijk verschil maakt ten opzichte van andere online marketingbureaus. En ten opzichte van jullie concurrenten.
Online marketing bestaat uit twee paden
Ook ondernemers en directeuren oriënteren en zoeken online. Binnen Google onderzoeken we op welke woorden en zinnen wordt gezocht. Zoekwoorden en zoekzinnen die passen bij de positioneringsstrategie van jouw bedrijf. We laten zien welke generieke (short tail) en welke specifieke (long tail) zoekwoorden veel of weinig worden gebruikt. En of er veel of weinig concurrentie bij die zoekwoorden is. Daarop ontwikkelen we onder anderen SEO-content, SEA- en LinkedIn-campagnes. SEO voor vindbaarheid op de langere termijn, SEA voor vindbaarheid op zowel de korte als de langere termijn
Short tail zoekwoorden zijn generieke zoekopdrachten en hebben als kenmerken een hoger zoekvolume en meer concurrentie. Veel concurrerende webpagina’s gebruiken generieke termen. Omdat het generiek is, is de lead-kwaliteit ook lager.
Long tail zoekwoorden, of eigenlijk zoekzinnen, zijn specifieke zoekopdrachten en hebben als kenmerken een lager zoekvolume en een hogere relevantie. De leads die hieruit voorkomen hebben een betere kwaliteit dan leads via de short tail aanpak.
Combineren is key
Om iedereen in de ‘funnel’ aan te spreken en in te spelen op de juiste vraag, maken we combinaties tussen long tail en short tail content. De uitkomsten van het zoekwoordenonderzoek zijn de basis voor de contentstrategie en contentkalender. Zo maken we een krachtige online marketing aanpak, die voorziet in zowel de korte als de lange termijn vindbaarheid en zichtbaarheid.
Zes ingrediënten voor online succes
Wil je online succesvol zijn, dan zijn er zes punten waarmee je rekening moet houden. De meeste platforms en ondernemers lopen stuk op factor tijd en beschikbaar budget. Heb je van beide te weinig, dan adviseren we eigenlijk om er niet aan te beginnen. Heb je van beide genoeg, houd dan ook rekening met de andere vijf ingrediënten voor online succes.