Online marketing voor B2B organisaties

En zes ingrediënten voor online succes!

Vrijwel alle bedrijven die actief zijn met online marketing, adverteren in zoekmachines of op sociale media. Afhankelijk van de branche waarin je actief bent is de concurrentie groot of klein, maar dát er concurrentie is is zeker.

Online marketing is eigenlijk makkelijk. Volg de online tutorials en je kunt zo aan de slag. Maar dat kunnen je concurrenten ook. Wij voegen met onze expertise als marketing adviseurs datgene toe wat een duidelijk verschil maakt ten opzichte van andere online marketingbureaus. En ten opzichte van jullie concurrenten. 

online marketing
Zes ingrediënten voor online marketing succes - Ministry of Marketing

Online marketing bestaat uit twee paden

Ook ondernemers en directeuren oriënteren en zoeken online. Binnen Google onderzoeken we op welke woorden en zinnen wordt gezocht. Zoekwoorden en zoekzinnen die passen bij de positioneringsstrategie van jouw bedrijf. We laten zien welke generieke (short tail) en welke specifieke (long tail) zoekwoorden veel of weinig worden gebruikt. En of er veel of weinig concurrentie bij die zoekwoorden is. Daarop ontwikkelen we onder anderen SEO-content, SEA- en LinkedIn-campagnes. SEO voor vindbaarheid op de langere termijn, SEA voor vindbaarheid op zowel de korte als de langere termijn

Short tail zoekwoorden zijn generieke zoekopdrachten en hebben als kenmerken een hoger zoekvolume en meer concurrentie. Veel concurrerende webpagina’s gebruiken generieke termen. Omdat het generiek is, is de lead-kwaliteit ook lager.

Long tail zoekwoorden, of eigenlijk zoekzinnen, zijn specifieke zoekopdrachten en hebben als kenmerken een lager zoekvolume en een hogere relevantie. De leads die hieruit voorkomen hebben een betere kwaliteit dan leads via de short tail aanpak.

Combineren is key

Om iedereen in de ‘funnel’ aan te spreken en in te spelen op de juiste vraag, maken we combinaties tussen long tail en short tail content. De uitkomsten van het zoekwoordenonderzoek zijn de basis voor de contentstrategie en contentkalender. Zo maken we een krachtige online marketing aanpak, die voorziet in zowel de korte als de lange termijn vindbaarheid en zichtbaarheid.

Zes ingrediënten voor online succes

Wil je online succesvol zijn, dan zijn er zes punten waarmee je rekening moet houden. De meeste platforms en ondernemers lopen stuk op factor tijd en beschikbaar budget. Heb je van beide te weinig, dan adviseren we eigenlijk om er niet aan te beginnen. Heb je van beide genoeg, houd dan ook rekening met de andere vijf ingrediënten voor online succes. 

“Door de inzet van Ministry of Marketing leidt ons online platform tot veel meer opdrachten en is de omzet in 2017, 2018 en in 2019 verdubbeld.”
Juliëtte Zwinkels - Advocaat Jurable - Zwinkels Advocatuur
Juliëtte Zwinkels
Advocaat en oprichter platform Jurable
Jurable - Specialisten in omgevingsrecht - Ministry of Marketing

Lopende en afgeronde opdrachten:

Do-It-Yourself Dashboard

Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in

  • Google advertising (SEA),
  • SEO en op welke woorden je site wordt gevonden
  • Social Media resultaten.

Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.