Zo besteed je je marketing budget goed én meetbaar

Marketing cursus voor ondernemers

Wat levert deelname je op?

De helft van het marketingbudget is weggegooid geld. Ik weet alleen niet welke helft.

- Freddy Heineken

De laatste marketing trends en technieken 

In de driedaagse marketing cursus nemen we een deepdive in jouw commerciële organisatie. Met de allerlaatste marketingtrends en (online) marketingtechnieken werk je samen met de andere deelnemers op systematische en creatieve wijze naar een onderscheidende manier van profileren.

Cursus data

Cursusdag 1

Ontdek je (online) marketing gaps

Dinsdag 2 of donderdag 4 augustus, 9.30-16.30

Je leert vandaag

  • waar je commercieel tekort schiet,
  • wat je er aan kan of moet doen om dat te verbeteren,
  • hoe de verbeteringen structureel in te bedden en te monitoren (go-to-market strategie). 

Aan de hand van ons Marketing Performance Model© ontdek je waar de commerciële en marketing gaps binnen jouw bedrijf zitten.

Met deze uitdagingen werken we gezamenlijk aan duidelijke doelen, doelstellingen, welk product/dienst voor welke markt(en). Je kijkt ook naar je concurrenten en ontwikkelt persona.

Cursusdag 2

Maak je merk onweerstaanbaar

Dinsdag 9 of donderdag 11 augustus, 9.30-16.30

Je leert vandaag

  • hoe je je écht gaat onderscheiden,
  • wat de kernboodschap is die daarbij hoort,
  • op welke wijze je dit vertaalt naar sterke, online proposities. 

Deze dag starten we met een samenvatting van cursusdag 1. Waar sta je nu, waar loop je tegen aan, wat is er in tussentijd veranderd.

Je werkt aan je nieuwe boodschap, ontwikkelt proposities, prijsstrategie, een ijzersterke pitch mét een memory hook die blijft kleven. Je maakt een eerste aanzet voor online promotie en hoe dat geautomatiseerd kan (marketing automation).

Cursusdag 3

Zo promoot je op krachtige wijze

Dinsdag 16 of donderdag 18 augustus, 9.30-16.30

Je leert vandaag

  • hoe je een sterk en uitvoerbaar marketingplan ontwikkelt,
  • met welke KPI’s je gaat meten
  • welke online meetinstrumenten je daarvoor kunt inzetten.

Deze dag starten we met een samenvatting van cursusdag 2. Waar sta je nu, waar loop je tegen aan, wat is er in tussentijd veranderd.

Met de input van de vorige dagen werk je aan een overzichtelijke mix van online en offline marketingactiviteiten die opvallen bij de doelgroep. En je bepaalt hoe je het succes gaat meten volgens een slim en eenvoudig marketingmodel.

Dit zijn de docenten

Ervaren rot met educatievaardigheden

Dat is wat Hans typeert. Na McKinsey, Postbank en KPMG Consulting heeft hij als interim manager bij verschillende (corporate) organisaties in de zakelijke en consumenten markt gewerkt. Zijn laatste opdracht was als marketing director bij Eneco eMobility. Naast zijn interimwerk heeft hij 5 jaar parttime het vak marketingcommunicatie gedoceerd aan hogeschool TIO in Rotterdam.

Hans Dekker, docent
Hans Dekker - Ministry of Marketing
Wiebe Heeres - Ministry of Marketing

Sterke (online) marketingstrateeg

Enthousiaste marketingstrateeg met brede ervaring in positioneren en marketing op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Wiebe is onze online goeroe en kan voor jouw business duiden wat goed en wat minder goed werkt. Met zijn mastergraad in Marketing Management is hij supersterk in analyse en strategie.

Wiebe Heeres, docent